Végre az április szép derűs nappal indult. Próbáltam ám én rábeszélni a családom egy kis csavargásra. Nem sikerült. Az egyik lányom épp a felvételijéhez állította össze a mappáját. A másik lányom zárthelyire tanult. A feleségem próbáltam rábeszélni egy friss levegőzésre, de ő az otthoni ejtőzést választotta. Mit csinál ilyenkor egy magára hagyott férj?

Egyesek biztos mennének a kocsmába, mások a szerelmükhöz.

Most én, mint Múltmentő elárulom itt mindenkinek, hogy én ez utóbbit választottam. El is indultam az Andrássy úton, a Nagymező utcán, mégsem álltam a Nagymező utcai Mai Manó házig. Ez az épület sokat tud ám mesélni. Meséltem is én már ennek a Zsolnay kerámia díszeiről is, meg a benne levő Arizona Mulatóról. Rozsnyai Sándor a mulató egykori tulajdonosának leghíresebb dala jutott eszembe.

Arizona2.JPGSzívbajok ellen kisasszony szedjen tangót,

Fáj, ha csalódott, ne szedjen brómot, tangót!

Nápolyba menjen, vagy Venéziába,

Ott se pihenjen az a pici táncos lába!

Csalja babája, fütyüljön rája, tangó!

Szomjas az ajka, ez minden bajra jó-ó-ó.

Simuljon hát hozzám egy éjjelen át,

Amíg ez a zene szól jól, jól.

Csalja babája, fütyüljön rája, tangó!

Szomjas az ajka, ez minden bajra jó-ó-ó.

Simuljon hát hozzám egy éjjelen át,

Amíg ez a zene szól jól, jól. 

 

Én nem kisasszony vagyok. Különben is a Mulatót már rég bezárták. Tovább sétáltam a Duna és a Margit híd felé. Mindenütt sétáló turisták. Szép nap is volt, csak az én szívem fájt még egy kicsit. Aztán a Budai oldalon megtaláltam az újabb, még eddig a blogon be nem mutatott szerelmem, a Szilágyi Erzsébet téri Református templomot. A templom tele van Zsolnay féle tetőkerámiákkal. Én pedig magamban dúdolgattam a Mai Manó háznál eszembe jutott dalt kicsit másképp: Szívbajok ellen Múltmentő fényképezzen Zsolnayt.

Így történt, hogy a mai napra az alábbi fotókat hoztam az épületről.

szilagyi2.jpg

szilagyi4jpg.jpg

szilagyi5.jpg

szilagyi6.jpg

Szerző: MULTMENTO  2013.04.02. 09:35 Szólj hozzá!

Címkék: arizona zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr405188311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása