parizsi_udvar1.JPG

Már régóta megvan ez a fotósorozatom a Párisi Udvar épületéről. Rendszeres olvasóim már sejthetik, hogy miért fényképeztem. Igen újabb Zsolnay épületkerámiákat csodálhatunk meg a képeken. Egy kis személyes történetem is van ehhez az épülethez. Amikor 1980-ban budapesti diák lettem, egyik kedvenc sétálós helyem volt ez az udvar. Többször mentem át a belső terében, és csodáltam meg az üveg kupoláját. Az üveg kupolán áttetsző fény a napszakoktól függően más és más képét mutatta. Olyan volt, mikor gyerekkoromban a kaleidoszkópba tekintettem, melyet nagymamámtól kaptam a bakócai búcsúban. Hétvégenként akkoriban nyugdíjas Nagymamám többször meglátogatott engem és húgom Budapesten. Rendszerint elvittük várost nézni, és múzeumokba. A Párizsi udvar megtekintését az egyik ilyen hétvégén a nap végére hagytam. Az én Nagyim csak ámult-bámult, amikor a Párisi Udvar árkádja alatt feltekintett.

parizsi_udvar7.JPG

„Igazán elhozhattatok volna korábban is ide, pont elég lett volna csak ezt megtekinteni.” – Mondta kicsit szemrehányóan, hisz akkor már egy egész napos városnézésen voltunk túl. Ez az épület volt számára legszebb, és legkedvesebb budapesti emlék. Nagyimnak ezen a hétvégén ünnepelhetnénk születésének 94. évfordulóját, ha 20 évvel ezelőtt nem búcsúzott volna el tőlünk.  

parizsi_udvar2.JPG

parizsi_udvar3.JPG

parizsi_udvar4.JPG

parizsi_udvar5.JPG

parizsi_udvar6.JPG

parizsi_udvar8.JPG

parizsi_udvar9.JPG

parizsi_udvar10.JPG

parizsi_udvar11.JPG

Aki még az épület történetéről olvasni szeretne, itt talál róla írást:

http://fovarosi.blog.hu/2013/01/19/szaz_eves_lehet_a_parisi_udvar

Szerző: MULTMENTO  2013.05.20. 12:13 1 komment

Címkék: üveg épület emléktábla sarokház zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr745308165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.05.20. 16:27:56

Szépek a Zsolnay alkotások, de ez esetben a kovácsoltvas díszek is megérdemelnek egy dicsérő szót ! Engem a Keleti p.u. is elvarázsolt ezek miatt - habár maga a pályaudvar szörnyű ronda, barátságtalan...
süti beállítások módosítása