Francia omlós tésztájú almás pitét már nagyon régóta készítek. Receptje oly sok példányban van fent a neten, hogy nem is gondoltam megírni, és feltenni. Aztán az idei ősszel a tésztáján újítottam, és a tölteléken is módosítottam. Azóta nálunk mindenki szereti.

Az omlós alaptésztáját így készítem:

20 deka liszt

20 deka zabpehely

10 deka cukor

1 csipet só

20 deka hideg vaj

1 tojás

1 citrom reszelt héja

A lisztet és zabpelyhet a keverőtálba öntöm, egy mélyedést csinálok a közepébe, és hozzáadom a felkockázott vajat, sót, tojást, citromhéjat és a cukrot. Lehetőleg hideg kézzel gyorsan összegyúrom. Amennyiben nagyon morzsálódna, 1- maximum 2 evőkanál jéghideg vizet adok még hozzá, mígnem összeáll a tészta. Fóliába csomagolva “1” (fél) órán át a hűtőben pihentetem, mielőtt felhasználom.Ez az adag tészta elegendő egy 20cmx30cm-es téglalap formájú tortához

Töltelék

6-10 alma lehámozva, reszelve, fahéjjal, kevés cukorral, és egy citrom facsart levében összekeverve

szilvalekvár

dióbél, zsemlemorzsa

A kivajazott és zsemlemorzsával lehintett sütőtálba a pihenés után a tésztának kicsivel több, mint a felét a formába nyomkodom (lehet nyújtani és belesimítani is). A belesimított tésztát megkenem szilvalekvárral, majd meghintem reszelt dióval, és zsemlemorzsával. Ennek a tetejére teszem a kinyomkodott fahéjas reszelt almát jó vastagon.

A maradék tésztát kinyújtom, és csíkokra szabdalom. A tetejét rácsosan fedem le, a tésztamentes négyzeteket dióbéllel díszítem. Az egészet egy kevés cukorral meghintem. 180 fokon 40 percig sütöm.

A képen kedvenc süteményes tányérunkon fényképeztem le. A porcelán tányér valódi NDK-s, Budapesten az egyik Vasedény szaküzletben vásároltuk a nyolcvanas években. 

almaspite1.JPG

almaspite2.JPG

almaspite3.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.12.14. 06:22 Szólj hozzá!

Címkék: porcelán recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr975649851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása