Az adott címnél jobban nem tudtam megfogalmazni mit éreztem azután, hogy ismételten használatba vettem az első számológépem. Rendezgetés során találtam meg a kicsikét. Elem nélkül volt eldugva a fiók mélyére. Ej, de rég volt már, mikor utoljára használtam. Gondoltam, hogy sokáig nem lesz rá szükségem, ezért is vettem ki belőle az elemet. Féltem, ha azzal teszem el, akkor a hosszú állásban a tönkremenő elem elrontja a számológépem.

szamologep1.JPG

Negyven évvel ezelőtt vettem én ezt a gépet. Sok-sok próbálkozásom volt, hogy egy kicsit felgyorsítsam a sok fizika, kémia és matematika számolási feladat megoldásának az idejét. Megtanultam a logarléc használatát is, villogtam is használatával. Bementem ismerősöm könyvelő irodájába, és tekerős orosz számológépen is számoltam. Végül magánimportból ajánlottak ezt Montgomery márkájú számológépet.Pénzem nem sok volt, de bevállaltam néhány fűszerpolc faragását. Így elsős gimnazistaként magam teremtettem elő a számológép árát. Nagyon menő voltam ezzel az osztályban. Később az egyetemen már le kellett cserélnem egy tudományos számológépre. Ez a kis gép az óta lapult a fiók mélyén.

szamologep2.JPG

Most fogtam, alaposan letisztítottam. Tettem bele egy elemet, és bátran bekapcsoltam. Csipkerózsika álmából kicsit akadozva, a billentyűk gombnyomását kicsit nehezen észrevéve tért magához. Újabban elég sokat használom. Nem kell hozzá elővenni papírt, és nem kell bekapcsolni a számítógépet sem, hogy összeadjam a befizetendő csekkeken szereplő tételeket.  Ez az én rezsicsökkentésem. Negyven év múlva újból együtt én és az első saját keresetből vásárolt kicsikém. Még mindig szeretem.

szamologep3.JPG

Szerző: MULTMENTO  2014.06.11. 06:02 3 komment

Címkék: papír recept Komló

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr346283266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.06.11. 09:45:24

Én ezek szerint maradibb, vagy hűségesebb típus vagyok...Nekem is elemes kis számológépem van, a tiédnél fiatalabb, modernebb, de minden nap használom, tekintve, hogy a minden napi kiadásaimat a pénztárkönyvembe az ő segítségével írom be. Igen, vannak dolgok, melyek évtizedek múlva is használhatók. Sőt! Jobbak, mint az újak...

MULTMENTO 2014.06.11. 19:10:09

@aranyosfodorka: Én az utóbbi húsz évben mindent multifuncionális eszközökön tároltam. Manager kalkulátoron voltak a telefonszámaim. Levelezésem nagy része e_mail-en ment, minden egyszerű számolás és könyvelés is számítógépen. Az utóbbi egy évben tértem vissza a papírhoz és ceruzához. Egy éve van újból kézzel írt naplóm, és jegyzettömböm.

kisbela 2014.06.12. 18:14:57

A '70-es években jelent meg itthon.Az általános iskolában tilos volt a használata.Középiskolában meg logarléccel számoltunk.Nekem volt egyedül fém lécem.Talán 1980.-ban jött ki az első magyar számológép Hunor névvel.Baromi nagy volt és 4.5voltos laposelemmel működött.Akinek 40 évvel ezelőtt zsebszámológépe volt,azt mindenki irigyelte,sokan azt sem tudták,hogy az micsoda.
süti beállítások módosítása