Egy valódi, egyedi Vogel Eric kép, vagy rajz a nagy vágya feleségemnek. Mióta látta  „Rátonyi Róbert: Arizona-mulató a Nagymező utcában” könyvben Vogel Eric illusztrációit, azóta nagy szerelmese a képeinek. Már árverési kiállításra is mentünk megnézni eladó képeit, de soha nem mertünk az árverésre menni.

Úgysem tudjuk megfizetni. – Mondta a feleségem, és nem mentünk az árverésre. Egyszer aztán idén tavasszal az interneten találtam egy eladó jelmeztervet Vogel Eric-től, mely az én zsebpénzembe még belefért. Le is ütöttem, és elkezdtem levelezni az átvételéről. Az „Egy csók és más semmi” veszprémi bemutatójára tervezte Perjési Hilda színésznőnek Robicsekné jelmezének.  Én már terveztem, hogy feleségemnek majd a házassági évfordulónkra Veszprémben fogom átadni. Biztos, voltam benne, hogy ez a kép majd tetszeni fog feleségemnek is.

vogel2.JPGAztán? – Jött az e-mail az eladótól, hogy a meghirdetett képet nem találja, talán már eladta. Én meg hiába terveztem. Ekkor jött az eladó kárpótlási javaslata. Volt még neki Vogel Erictől három hasonlóméretű jelmezterve, melyek közül kettőt felajánlott cserébe az egy meg nem talált áráért.

Én - szomorúan ugyan -, de elfogadtam az ajánlatot. Itthon aztán rájöttem – a szerzeményeket alaposan szemügyre véve -, hogy nagyon jó cserét sikerült végrehajtani.

A kettő közül az egyik jelmezterv az eredetileg kiválasztott tervvel pont egyidős, ugyanahhoz a színházi előadáshoz tervezte. Az én jelmeztervem most Bartáné szerepére készült Jámbor Erzsébet színésznőnek.

Úgy gondolom jól jártam, mert Vogel Ericnek egy nagyon jó jelmeztervét sikerült megvásárolnom.

Vogel Ericről az alábbi kis írás Molnár Gál Péter tollából:

vogel1.JPGForrás:http://www.szinhaziadattar.hu:8181/_pdf/9249.pdf

Az előadásról a színházi adattárban az alábbiakat találtam:

Egy csók és más semmi

Bemutató dátuma:  1990.01.05

Társulat: Veszprémi Petőfi Színház

Szerző: Éri- Halász Imre

Zeneszerző:Eisemann Mihály

Dalszövegíró: Békeffy István

Szereposztás: Dr. Sáfrány, válóperes ügyvéd: Benczédi Sándor

Vilma, Sáfrány felesége: Homoki Magdolna

Péter, Sáfrányék fia: Szeles József

Annie, Nadányi Ervinné: Simonyi Krisztina

Dr. Sándor Sándor: Kiss Sándor József

Dr. Schön Tóni: Ujhelyi Olga

Rozi, irodakisasszony: Oravecz Edit

Robicsek: Várnagy Zoltán

Robicsekné: Perjési Hilda

Bartáné: Jámbor Erzsébet

vogel3.JPG

A bíróság elnöke: Lukács József

Díszlettervező: Vogel Eric

Jelmeztervező: Vogel Eric

Kritikák: Napló (Veszprém) 1990.01.10. Balla Emőke

Forrás: http://www.szinhaziadattar.hu/web/oszmi.01.01.php?as=673

A veszprémi előadásról felvételt nem találtam, de nosztalgiázásra Jávor Pállal és Tolnay Klárival ajánlom a következőt:

 

Szerző: MULTMENTO  2014.06.21. 06:58 1 komment

Címkék: papír lánykérés régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr566303687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.06.21. 20:03:08

hu.metapedia.org/wiki/Vogel_Eric
itt is lehet olvasni az életéről. Örülök, hogy megint olyasvalakit ismerhettem meg segítségeddel, akiről nem tudtam...
Amúgy meg, tényleg jó cserét csináltál a képekkel !
süti beállítások módosítása