Volt időszak, amikor tudtam annyit inni, hogy magyar nótára fakadtam. Nem szoktunk dicsekedni vele, mert évtizedekig csak megtűrt műfajként létezett. Édesapám nem szégyellte, és sokszor hangosan bekiabált az udvarról, hogy ne felejtsék el behívni, ha kezdődik a nótaműsor a tévében. Az egyik kedvenc előadója Vörös Sári volt. Én Vörös Sári egykori otthona előtt gyakran megyek el, ezért nem hagyhattam ki, hogy lefényképezzem azt a társasházat, ahol évtizedekig élt.

voros_sari1.JPG

A ház, amelyikben 1938-tól haláláig élt a XIII. kerületben a Róbert Károly körúthoz közel van. Nem egy felkapott környék. Szokás úgy hirdetni, hogy dinamikusan fejlődő környéken helyezkedik el, ezzel is igyekeznek növelni a lakások irodák forgalmi értékét. Ahhoz képest, hogy Vörös Sári nótaénekei az „Önök kérték” műsorban még mindig népszerűek, nem sok információt találtam a neten róla. A születésének 100, évfordulójára készült filmösszeállításának reklámanyagában olvasható néhány sor az összes életrajzi ismertető a legtöbb, melyet találtam: „Vörös Sári legendás nótaénekes, dalénekes volt. 1910. június 7-én, Budapesten született. A rádióban, a televízióban és a nótahangversenyeken a közönség egyik kedvence volt. Hosszú éveken keresztül nevelte, oktatta, - az OSZK stúdióban - a ma is pályán lévő számos nótaénekest. A műsorban a nótaéneklés egyik koronázatlan királynője Vörös Sári legszebb felvételeiből válogatunk.” Forrás: http://www.mediaklikk.hu/2014/10/27/az-a-szep-voros-sari/

 voros_sari2.JPG

voros_sari3.JPG

Találtam a Youtube-n több nótafelvételét. Az alábbi nótájának van a legtöbb megtekintése. Úgy gondolom, ilyen sok ember nem tévedhet. Remélem olvasóimnak is tetszeni fog.  

 

Szerző: MULTMENTO  2015.08.19. 07:44 1 komment

Címkék: épület emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr457694410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.08.19. 14:57:15

Nem tudom hányadik próbálkozásra, az első belépéshez viszonyítva kb.7 órával később, mai harmadik gép-bekapcsolás után, láss csodát: megjelent a kommentelésre módot adó ablak..Pedig esküszöm, semmit se csináltam másképp, mint az első két alkalommal.
Nem akarnám minősíteni a blog.hu-t....

:-( :-( :-(

Vörös Sári neve ismerős, tán rég a rádióban hallottam, de amúgy nótákat – érdekes módon – sose szerettem. Viszont rengeteget tudtam (tán még tudok is). Máig megvan az a füzetem, melyet egy bizonyos egyesület tanulmányútjaira magammal vittem, mint a csapat vezetője…Ugyanis a buszban, útközben időmúlatónak és bizonyos esti alkalmakkor is, tisztességes nótázást csaptunk. Vagyis nekem is szép emlékeim fűződnek a magyar nótákhoz/népdalokhoz, de nem a Vörös Sári miatt :- )
süti beállítások módosítása