Még a nyáron történt, hogy sógoromék látogattak meg bennünket a hétvégén. A két hétvégi nap közül első napi parlamenti túráról már meséltem.  Az első napi idegenvezetésem tetszhetett sógorom családjának, ezért ért az megtiszteltetés, hogy másnap is én kísérhettem a családot a vártúrára. A túra útvonalát én választottam meg. Olyan útvonalat választottam, ahol a lehető legtöbb Zsolnay épületkerámiás épületet tudjam lefényképezni.  A újonnan felújított és sokszor átadott Várkert bazár restaurálása jól sikerült. Az újonnan hozzárakott műrozsdás kiegészítések már nem nyerték el a tetszésem, ilyeneket nem is fényképeztem. Az általam lefényképezett Zsolnay műemlékekhez a leírásokat Mattyasovszky Zsolnay Tamásék „Zsolnay épületkerámiák Budapesten” című könyvéből fényképeztem be. vartura1.JPG

vartura2.JPG

vartura3.JPG

vartura4.JPG

vartura11.JPG

vartura5.JPG

vartura6.JPG

vartura7.JPG

vartura8.JPG

vartura12.JPG

vartura9.JPG

vartura10.JPG

vartura13.JPG

Szerző: MULTMENTO  2015.09.26. 07:23 2 komment

Címkék: könyv zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr427783148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.10.04. 19:56:17

Akárki akármit is mond, csodaszépek ezek a Zsolnay épületkerámiáék (is). Lehet, hogy nem divat manapság ilyesmikkel díszíteni épületeket - de én úgy érzem, kár. A szememben mindenféle modern kunszt meg sem közelíti ezeket.

MULTMENTO 2015.10.05. 08:00:13

@aranyosfodorka: Nekem is nagyon tetszenek ezek száz évvel ezelőtti Zsolnay díszek. A 60-as-tól a 80-as évekig készített modern Zsolnay díszek nem nyerik el a tetszésem. Ugyanakkor a legújabb kori felhasználásban - a Kaptárban - , amit Veled láttam az csodálatos volt.
süti beállítások módosítása