Már másfél éve, hogy a Kodály köröndön tűzvész pusztított. Akkor még hetekig tudósítottak róla, és ígéretek is voltak, hogy a felelősöket megkeresik, és a műemlék épületet meg fogják menteni, és felújítják. (Akit érdekel, itt olvashat a tűzvészről: http://pestisracok.hu/vegre-kiderult-mi-tortent-kodaly-korondon-tuzvesz-napjan-szazmillioktol-eshet-el-haz/)

A házról már én is írtam, mert akkor még látszott a tetőkön és a homlokzaton egy kevés Zsolnay maradék: http://multmento.blog.hu/2012/07/21/egy_keveske_zsolnay_maradek.

korondi_haz1.PNG

Nekem a házon a legjobban a díszes Zsolnay kéménycsúcsok tetszettek. Ezen a régi képen látszik, hogy egykor nagyon sok volt a ház tetején. Legutóbb egyetlen kéményvégződést láttam a törötten a ház udvarán.

korondi_haz2.PNG

A házat körbefényképeztem. Ha felújítják, akkor is szeretném lefényképezni. Hát… Most, hogy a felvételeimet visszanéztem, nagyon kell vigyázni az egészségemre, hogy megéljem a ház felújításának a befejezését.

korondi_haz3.PNG

korondi_haz4.PNG

korondi_haz5.PNG

korondi_haz6.PNG

korondi_haz7.PNG

korondi_haz8.PNG

korondi_haz9.PNG

korondi_haz10.PNG

kodaly_tuzvesz1.JPG

Szerző: MULTMENTO  2016.01.27. 06:10 4 komment

Címkék: épület sarokház zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr208297930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holdgyöngy 2016.01.27. 16:40:51

Nem akartam a blogon válaszolni, Bakon fotóztunk, Zalában. Sok hasonló szólóhegy van errefelé a dombok miatt, nem tudom Káváson jártál-e? Ott is hasonló, a szőlőhegyek, a pincék. Amikor Orosztony felé túráztunk arra is hasonló hangulat fogadott.

MULTMENTO 2016.01.27. 19:55:06

@Holdgyöngy: Zalában többször jártam. A présházak mégis nekem a somogyi Szennán levő présházakat juttatták eszembe. Kettő présházképed szakasztott olyan, mint amilyenben egyszer ott boroztam.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.27. 20:30:29

Szerinted, ha egyszer mégis elkészül, eredeti állapotába kerül ??? Mert ha igen, akkor akár még várakozni is érdemes. A képeidről úgy tűnik, mintha valami elkezdődött volna. Vagy rosszul látom ? Amúgy meg gondolom, nem két filléres tétel lesz, ha ezt mégis teljesen rendbe-hozzák. Csodás épület (volt).

MULTMENTO 2016.01.28. 07:53:53

@aranyosfodorka: A vele szemben levő házat felújították, és tényleg olyan lett, mint eredeti állapotában volt. A műemléki felügyelőség nem szokta megengedni, hogy az eredeti homlokzattól, és tető alaktól eltérjenek. Amit látsz, az egy ideiglenes védőtető, amit ráhúztak, addig amíg tisztázódik, hogy kinek a tulajdona is az épület, és kinek a kötelessége lesz felújítani. Nem hiszem, hogy manapság ez gyorsan menne.
süti beállítások módosítása