Évek óta vadászom magyarországi kiadású antik ABC-s könyvekre. Sikerült is többet összegyűjteni. A könyvespolcokon van itt is, ott is, jól elbújnak, és el is felejtem hova tettem őket. Évenként egyszer aztán össze kell szedni az összeset, és feleségem elviszi őket tanítani. Szemléltető eszközök lesznek a múltból a jelenkor nemzetiségi német tanárainak. Már régóta elhatároztam, hogy ezeket összegyűjtöm, és egy antik iskolatáskában tárolom őket. Láttam is sok régi iskolatáskát a tájházakban, de bolhapiacon egyet sem. Idén télen hozzájutottam egy valódi - talán száz éves is lehet -, antik iskolatáskához. A régi bőr iskolatáska igencsak megviselt állapotban került hozzám. Látszik, rajta, hogy sokáig használhatták, és már többször volt javítva, mert az oldallapok összevarrása már elszakadt. A belső bélése is kopott, szakadozott. Iskolatáskának felújítani már nincs értelme, mert egy mai kisiskolás könyvei bele sem férnének.

antik_iskolataska1.jpg

antik_iskolataska2.jpg

antik_iskolataska3.jpg

Az ABC-s tankönyvgyűjteményünk szerencsére belefér, ezért aztán tárolható és kiállítható állapotba kellett hoznom. A bőr tisztításához és felújításához nem kell sok minden. Én popsi törlővel tisztítottam. Ezt ajánlották, mert ha a baba bőrét kímélve tisztítja, akkor egy antik bőrtáskához is megfelel. Az enyhe szennyeződéseket valóban leszedte. A tartósabb koszhoz a törlőkendőt denaturált szeszbe, és bőrsamponba kellett mártanom, hogy jobban tisztuljon. A táska bal oldala így is fekete maradt. Valószínűnek tartom, hogy oda tinta szivároghatott a bőrbe.

antik_iskolataska4.jpg

antik_iskolataska5.jpg

Amikor a bőrönd tiszta lett, vettem elő a bőrolajat. Bőrolajjal a táskát bedörzsölve a színe visszajött, és bőr rugalmasságát visszanyerte. Most már a nagyobb restaurált tároló bőröndjeim csúcsán helyezkedik el. Szakadtan, kopottan bizonyítja, hogy egy százéves iskolatáska is őrizhet értékeket.

antik_iskolataska6.jpg

antik_iskolataska7.jpg

Szerző: MULTMENTO  2017.03.29. 06:25 3 komment

Címkék: barkács régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr6712351719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.03.29. 18:06:04

Vajon ki lehetett az az "Á" - akinek a betűje ott van a bal sarokban ? Ó, ha ez a táska mesélni tudna....

MULTMENTO 2017.03.30. 11:37:52

@aranyosfodorka: Én is kerestem a titokzatos Á-t, aki mind a négy sarokban szerepel. A jobb oldalon az A fölött egy kereszt is van, ami miatt gyanítom, hogy keresztény. A táska sajnos többet nem volt hajlandó mesélni, de a bele kerülő tankönyvek, füzetek, annál beszédesebbek. Az egyik kis füzetecske szombaton fog mesélni....
süti beállítások módosítása