Franciaországi utunk vásárlós napját szervezték barátaink a sárkányok városába. Nekem legalább is az tűnt fel, hogy a város több házának tetején, az emlékműveken több sárkányt láttam. A városba direkt piacnapon mentünk, hogy ellenőrizhessük a turistakalauzokban írtakat.

Méz-sárga házak festői szépségű kuszasága, megannyi titkos kis utca, tér és piac varázsolja el azokat, akiket Sarlat-la-Canéda városába csábít a kíváncsiság. Mivel a régióban itt maradtak fent legjobban a középkori építészet remekei, ezért kedvelt helye a filmforgatásoknak és a gasztronómia szerelmeseinek, de sokan választják kiindulópontnak is, hiszen ide vissza-vissza térve könnyen felfedezhető a Vézère völgy csodás vidéke. A városka igen kedvelt desztináció, szilárdan tartja helyét az elsők között, mivel nehezen lehet ellenállni bájának, főleg ha az ember nyáron, azon felül is piacnapon vetődik macskaköves utcáira.

Legismertebb piacai libatermékeket árulnak – de nem ám csak egy két fajtát – annyiféle terméket találunk itt, hogy választani sem lehet közülük. És ez duplázódik, ha az éves Fest’Oie, azaz a libafesztivál idején érkezünk. Ekkor nem csak a szárnyasból készült friss ételeket találjuk itt, hanem magát az élő állatokat is, illetve a város legjobb séfjeit, akik szabad tűzön készítik a finomabbnál finomabb étkeket.

Ha még nem jártunk errefelé, és szeretnénk megízlelni, az igazi francia piaci hangulatot, akkor erősen ajánlott, hogy a szombati piac legyen a fő úti célunk. A piac a St-Sacerdos katedrális körüli utcákon húzódik, és a szezontól függ, hogy éppen milyen hús és zöldségkülönlegességeket találunk az egyes árusoknál. Kaphatunk helyi gombaféléket, kacsa- és liba termékeket, illetve télen külön szarvasgomba vásár is van. A csütörtök esti piac már csak ráadás.

Sarlat városát, mely egybe épület a szorosan mellette található, de kevésbé ismert szomszédjával, sok esetben Sarlat-le-Caneda néven találjuk meg a térképeken és az útjelző táblákon. A Dordogne régió egyik legszebb és legkedveltebb falucskájáról van szó, pár kilométerre a régió névadó folyójától, Franciaország délnyugati részén. Amint már írtuk, az óváros igazi középkori éléskamra, főleg ha tavasszal vagy ősszel látogatunk ide. De ha sikerül elkapnunk a felkelő Nap első sugarait a sárga homokkő épületek falai, na az az igazán hangulatos pillanat.

Végtelenítve lehetne mesélni a városka utcáiban található boltokról, szobrokról, fém cégérekről, a kis kávézókról, a kovácsoltvas ablakrácsok cirkalmas díszeiről, így egy kicsit rövidebbre fogva azt tanácsoljuk, hogy elsőként az óvároson keresztülívelő Rue de la Republique gyalogos vonalán sétáljunk végig; innen jobbra is balra is kis utcák ágaznak el. Sarlat katedrálisát délkeleti irányban találjuk; arra amerre a szép Place de Payrou is helyet kapott. Északi irányban a bájos Place de la Liberté vár ránk, valamint a Rue des Consuls varázslatosan kanyargó utcái. Dőlt betűs részek forrása: http://vjm.hu/sarlat-la-caneda-a-piacok-varosa/

sarlat24.jpgA városból történő távozásunk előtt még a házak fölé néztem, és lám még ott is éppen egy zöld sárkányt véltem felfedezni. Lehet, hogy érdemes lett volna megvárni? Éppen Süsü érkezett volna a városba.

Szerző: MULTMENTO  2017.07.26. 06:00 komment

Címkék: játék épület sarokház szakrália

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.07.26. 07:16:33

Nos a vásár engem annyira nem érdekelt - de a házak ! A szűk mis utcácskák. Ez a hely -ha egyszer eljutnék oda - nagyon a kedvemre-való lenne. Varázsa van...

MULTMENTO 2017.07.26. 08:00:48

@aranyosfodorka: Úgy látszik rokon lelkek vagyunk. Én is a kis utcácskákban töltöttem a legtöbb időt. Ilyen formán, ahogy mi mentünk, és éltünk ott nem került sokba. Egy nyugdíjasnak is megfizethető lenne. Ami nagyon fárasztó, az az odaút hosszúsága. Nehéz volt "fenékkel" a kocsikázást kibírni...

Holdgyöngy 2017.07.27. 17:36:10

Egy a kérdésem e fantasztikuis hangulatú házakról: mennyire lakják őket, vagy már csak díszletek? Figyelgetek régi házakat városokban, változó, de inkább üresek. Sokszor nem is értem, vagy inkább érthető is, hogy miért.

MULTMENTO 2017.07.28. 07:29:00

@Holdgyöngy: Jó hírem van. Ezeket a házakat lakják, és használják. Amit nem állandó lakók laknak, azokat szállodaként hasznosítják. Azokból is van sok, és úgy néznek ki, mint egy középkori várkastély. A szállodák előtt lovagi páncélok vannak kirakva. Ezekben a városokban, ahol jártunk nagy a turistaforgalom, ezért biztos, hogy a tulajdonosoknak is megéri ott lakni. A földszinten üzlet, fölötte a tulajdonos családja, többször több generáció, mert a lépcsőházakban babakocsitól, a különféle méretű kerékpárokon át, egészen a járókeretig, láttam mindent.