Hétfőn a hosszú hétvége után ért a munkahelyemen az igazi meglepetés. Nem a munkával kapcsolatban, mert arra számítottam, hogy ha egy nap nem vagyok akkor az olvasatlan emailjeim száma exponenciálisan nő. Kollégám, akivel rendszeresen eszmét cserélünk a vidéki „birtokról” - mert mindketten szorgalmasan járunk füvet nyírni – meglepett két régi csetresszel. Csak úgy hozta ajándéknak, mert rám godolt, amikor meglátta vidéki szomszédja szerszámoskamrájában. Mesélte, hogy a Józsi bácsiéknál letört a fülük ezeknek a csetreszeknek. Kukába sajnálták dobni, így a szerszámoskamrába kerültek, jó lesz talán festékes edénynek, vagy ki tudja micsodának. Kollégám megdicsérte, hogy milyen szépek. Józsi bácsi meg örömmel elajándékozta, gondolta „fogják máshol a port”. Kollégám, amíg füvet nyírt mosogatószeres edényben áztatta a csetreszeket, és a végén patyolattisztán hozta nekem. Kollégám szerint ezek a fületlen csetreszek jók lesznek majd az általam megvett vizimalom dekorációjához, hisz ott olyan sok a széles üres gerenda. Én is nagyon el tudnám a vízimalmomban képzelni. Mindegy a dekoráció megvan, már csak a malom hiányzik.

Addig is az asztalomra tettem őket. Gondoltam valami hasznuk is legyen - addig, amíg díszek lehetnek az öreg malomban – irodaszereket raktam beléjük. Szerintem jól mutatnak. Azon kívül még szerencsés is vagyok, mert mindkettő Zsolnay. A barokkszélű aprómintás cukortartó az ötvenes években készülhetett I. osztályosnak, a rózsás pedig a húszas évek elején, a fenékjeleik alapján.
Szerző: MULTMENTO  2011.05.17. 18:35 10 komment

Címkék: porcelán

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr972911733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.18. 07:49:37

Hú, lesz egy igazi vízimalmod ???
Már most irigykedek. Naggggyon szeretném majd egyszer látni ! Hogy meghívj, ígérhetem én is hozok bele valami régiséget :-)
Esetleg tipp: másokat is csak ilyen feltétellel engedj be ! :-) :-) :-)
(Aztán már múzeumnak is használhatod.)

2011.05.18. 08:33:33

@aranyosfodorka: Nemrég láttam a tv-ben egy műsort.Egy családról szólt, akik megvettek egy régi vizimalmot, felújították, és most ott élnek. Háborítatlanul, békességben.Sajna később kapcsolódtam be a műsornézésbe, és így nem tudok konkrétumokkal szolgálni. (hol, mennyiért stb.)

MULTMENTO 2011.05.18. 09:16:08

@aranyosfodorka: Álmaimban már többször volt is vízimalmom :-) Nem múzeumot szeretnék a vizimalomból, hanem egy alkotótábort, ahol a barátaim régi tárgyaikat felújíthatják, aztán restaurálva, vagy más újszerű formában hazavihetik. Amennyiben álmom megvalósul Téged is szívesen látlak.
@sudi4: Az internetes most is van több eladó vízimalom, akár még meg is fizethető, a bajom csak az, hogy csak akkor mernék belefogni, ha a felújításra való is meglenne.

2011.05.18. 09:51:46

@MULTMENTO: Remekül hangzik.És nagyon izgalmas vállalkozásnak tűnik.Sajnos a pénz itt is domináns szerepet játszik, de azért nem lehetetlen a dolog, és különben is az álmokat sosem szabad föladni.
Van erről egy érdekes párbeszéd a "Szerelem és halál órája" című Remarque könyvben.Most ez jutott eszembe, mert szerintem ide illik.Leírom Neked:
"-Az álmokat sose szabad megőrizni!
-És akkor mi maradna nekünk?
-A hit. Amitől az álmok újra feltámadnak."
Az én végszavam pedig: Hajrá!

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.18. 16:09:17

:-( Kár....
Persze azért vallom: álmodozni igenis kell és néha talán mégis csak valóra-válnak.

@X 2011.05.18. 17:23:39

A témától senkit nem akarnék eltéríteni. Bár magam is elég sokat vagyok a tv. előtt..most épp' vizimalmos műsorra nem nagyon emlékszem. Viszont kedvelt műsorom ez (is)
atv.hu/musoroldal/hazai_turizmus.html Át lehet állítani előző évekre is, és "mind"-re is - és akinek sok ideje van, esetleg lesz benne vízimalom is.
Bocs' nem riogatás... de mintha a "műemlékvédelemmel" kapcsolatosan is lennének törvényi változások ?- ill. ne bonyolítsam.
Mintha (anno) pl. olvastam volna Hird-i (?) vízimalmokról - vagy azok helyéről :- könyvet ?- na, de inkább nem többet! :-) Hird = régi M6-on Pécstől - Pécsvárad belé balra befelé.

@X 2011.05.18. 17:35:34

Pontosítanék : lehet,hogy - sőt ? - Hirden nem is vízimalom volt. csak nagyon sietve írok,- most is.
Ez is egy elég jó oldal ? arch.et.bme.hu/korabbi_folyam/20/20frey.html főleg ha működik ?- ill. példa arra, hogy "kívülről" nem nagyon látszik sok épületen, hogy az eredetileg malom lett volna ? - OK! - ám' "álmodozzatok"... és én inkább nem tanácsolnék senkinek - semmit.

MULTMENTO 2011.05.18. 20:47:14

@@X: Ezt a tanulmányt ismertem, és olvastam is.
@aranyosfodorka: @sudi4: Köszönöm a bíztatást, és remélem egyszer tényleg valóra válnak az álmaim. Ha nem is malomban, de van nekem azért más műemlék jellegű épületem is, ahol akár bloggertalálkozót is tarthatnánk :-)

2011.05.18. 20:50:23

@MULTMENTO: Úgy legyen!Szerintem rajtunk nem fog múlni:-))))
süti beállítások módosítása