Nekem a Balaton az elmúlt hétvégén az ifjúságomat juttatta eszembe. Már vagy tíz éve, hogy nyáron nem voltunk a Balatonnál. Az utóbbi időben ősztől tavaszig szerettem a Balatont, mert olyankor számomra sokkal élvezhetőbb.  Nincs hőség és nincs tömeg, a természet pedig sokkal szebb.

Az élet úgy hozta, hogy erre a „hőgutás”hétvégére kaptunk meghívást. Elfogadtuk a meghívást, hiszen fiatalkori barátainkkal tölthettünk együtt egy felejthetetlen hétvégét. A parti nyaralók a gyerekkoromat idézték, a legtöbb a hatvanas hetvenes években épült, és úgy is maradt, legföljebb minden harmadik kapott felújítást. Mi egy felújított nyaralóban ünnepelhettünk. Szerencsénk volt, mert vendéglátóink a felújításkor meghagytak olyan bútorokat, eszközöket, melyek a hatvanas évekből maradtak. Igazi kotyogóval főztük a kávét. Felejthetetlen volt a kávé íze, csak a kotyogót felejtettük a gáztűzhelyen. Még szerencse, hogy épp idejében jutott eszünkbe a kávé, így épphogy nem égett le a kávéfőző gumi. A hetvenes években az otthoni kávéfőzőgumi sokszor füstölt el, de szerencsére akkoriban mindig volt tartalék gumi a fiókban.
Azok a hatvanas évek engem ritkán talált a Balaton partján. Emlékezetem szerint egy gyerektáborban voltam. Én már az első nap a Balatonban a tűző napon úgy leégtem, hogy a többi napot a betegsátorban töltöttem- Aztán az üdülés végére levedlettem a régi bőröm, és búcsú éjszakai fürdőzésen már részt vettem.
Ez a gyerekkori nyaralás jutott eszembe, így nappal a vízbe be nem mentem, ellenben a ház hűvösében nosztalgiáztam. Íme az alábbi képeket készítettem vendéglátóimnál. Ugye mennyire hatvanas éveket idéző részletek?
Szerző: MULTMENTO  2011.07.11. 20:53 3 komment

Címkék: rádió üveg virág porcelán épület bútor textil zománc

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr313058651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.07.12. 06:15:05

Megint egy jó téma ! :-)
Csak ne lenne ilyen (kezdeti) meleg - Pécsett már kb. +25 C°- de ne bonyolítsam.
Ma még kevesebb időt töltenék a sz.gép előtt, mint eddig ! (Úgy legyen!)
Csak egy "adalék" :
hvg.hu/Tudomany/20110711_kanikula

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.07.12. 07:57:32

Nos, a „korunk-béli” tulajdonos nosztalgiázása teljesen érthető, hiszen minden darab az ifjúságunkat idézi. Ám az igazi szenzáció az lenne, ha ismernél fiatalabb háztulajdonost is, aki őrzi a nagyszülők régi cuccait. Bár lehet, hogy azért elvétve akadnak ilyenek, viszont nem hinném, hogy általános irányzat a régi dolgok megbecsülése, vagy rajtuk keresztül az ősökre emlékezés…
Tavaly láttam a vásárban egy hasonló rádiót, 16 ezret kértek érte – bár állítólag működött is…(amit persze ott a vásárban nem lehet kipróbálni) A kávémat én ma is kotyogósban főzöm. Picit modernebb formájú, mint a régi, de kotyog… :- )

MULTMENTO 2011.07.12. 11:03:19

@aranyosfodorka: A lányaim remélhetőleg ilyenek lesznek, hogy megőrzik majd ennek a kornak a tárgyi emlékeit. Máskülönben a képen levő rádió is üzemképes. Ezen kívül érdekessége, hogy az egyik hibás nyomógombot régi újságpapírral és gyufával támasztották ki. Sajnos erről a kitámasztásról nem készítettem részletfotót, már nagyon sajnálom.
süti beállítások módosítása