Alcím: Svéd tervezés, Kínai gyártás, Magyar átalakítás

Már április óta készítem a most bemutatásra kerülő munkaeszközt. Az ötlet még régebbi, eredetileg a tűzhalál elől megmentett sodrófából akartam elkészíteni. Aztán az IKEA honlapján megtaláltam egy olcsó és szép sodrófát. Nem kemény fából, hanem nyírfából van. Olvastam az északi nyírfákról, ha Svédországban nőtt, akkor az ottani hidegben lassan fejlődött és könnyen faragható, tömör anyagból levő termék. Megvásárlás után ért az apró betűs meglepetés, svéd minőség, de Kínában készült termék. Így esett, hogy most kínai nyírfából készült el az én ajándékom. Az ajándék ötlete akkor született, amikor barátom elkezdte szervezni békapartiját. Gondoltam jó lesz ajándéknak a sodrófa. Tudom én, hogy hölgyeknek nem illik konyhai eszközöket ajándékozni, de úgy gondolom ez a sodrófa most kivételt képezhet, mert ilyet nem lehet bármely Vasedényben beszerezni. Meg különben is ez kérem egy multifunkciós eszköz. Én gyerekkorom híres bontott csirkés reklámjában is úgy emlékeztem, hogy a házasszony a csirke nélkül hazaérkező férjet sodrófával várja. Aztán most a netről kiderült, hogy a feleség kezében húsklopfoló van. Ettől függetlenül használhatjuk férjnevelőnek is.  
A sodrófát úgy gondoltam egyedileg megfaragom. A sodrófa faragás után kekszmintázónak használható. Könnyen jött az ötlet a kekszek mintáit illetően: béka, teáskanna, virág, vonat, stb. A mintákat Kurtaszoknyás Tündér inspirálta, mert az ő mesekönyveinek szereplői ezek. Minden mintát kétszer faragtam ki, egyiket pozitívban, másikat negatívban. Azt már nem tudom, hogy ez a pozitív-negatív váltás miért készült, egyszerűen, CSAK. Ilyen kedvem volt. Elég sokat bíbelődtem a megfaragásával. Már májusban kifaragtam az induló békát, de utána hetekig semmit nem faragtam rajta. Amikor kényszerszabadságon voltam az autómmal a hétvégi házam előtt a fedett terasz alatt az árnyékban szép lassan és megfontolva befejeztem. Már csak az alkalom hiányzik, hogy ténylegesen átadhassam. Addig pedig ezt a bejegyzést Kurtaszoknyás Tündérkének névnapjára ajánlom sok szeretettel. Szerintem ezt a tündérek jó tudják majd hasznosítani a varázserejükkel, mert ha nem is szeretnek sütni azért a férjet békává is lehet vele varázsolni. Amennyiben a varázslás nem sikerül a béka alakú sebhely sem akármi ?! Rendeltetésszerű használat mellett békapartira finom kekszek mintázhatóak a segítségével. Pihenő idejében egyszerűen konyhadekorációnak ajánlom. Alig várom már, hogy Kurtaszoknyás használja a sodrófát! Én…., ha Kurtaszoknyás megkínál majd a belőle készült keksszel morzsázni fogok, mert szeretném kipróbálni a tündérke legendás morzsaseprűjét .
 
Hogyan készült: Megvettem az IKEÁBAN a natúr sodrófát. Előrajzoltam a kekszek téglalapjait. A paláston körbefutó oldalakat hajlékony kartonpapír mellett húztam meg ceruzával. A minták előrajzolása után a fölösleges faanyagot faragókéssel és vésővel eltávolítottam. A kész mintás sodrófát 100-as finomságú csiszolópapírral átcsiszoltam.
 
Képek: Így nézett ki az IKEA oldalán, alatta a terméken levő címke fotója. A sodrófa készülés közben. A posztban emlegetett bontott csirkés reklám. Az első sütemény, mely a sodrófa segítségével készült.
 
Szerző: MULTMENTO  2011.07.26. 07:35 3 komment

Címkék: fa virág recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr753099640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.07.26. 08:51:07

Hogy mi minden eszébe nem jut egy ráérő Múltmentőnek ! :-)
Jópofa ötletnek, kedves ajándéknak tartom. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a béka-partin békát is esztek ? (Brrrr…)
Én inkább maradnék a képen látható sütinél.

2011.07.26. 11:05:15

Hogy Te milyen ügyes vagy!!!!Köszönöm szépen.Aláírás:Kurtaszoknyás Tündér

2011.08.02. 22:06:52

A receptet nem kaphatnám meg ráadásnak???Annyira finom!És ígérem, h a megadott keksz formát kisütöm és még morzsázhat is a kedves vendég!!!!
süti beállítások módosítása