Már régóta tervezem, hogy írok az Operaházról, mint Zsolnay épületkerámiával díszített épületről. Az Ybl bicentenárium honlapján szereplő épület bemutatóból ugyan ez az apró momentum, hogy csodaszép Zsolnay díszek vannak rajta kimaradt.   http://www.yblbicentenarium.hu/meglevo-epuletei/kozepitmenyek/operahaz/

Én sem nagyon tudtam lefényképezni ezeket a díszeket. Az első emeleti erkélyek mennyezetdíszei, és az erkélyeken álló korsók Zsolnay kerámiák. Gondoltam én. Majd barátainkkal ellátogatok, az Operába akkor belülről kimegyek az erkélyre és fényképezek. A látogatás megvolt, a fényképezés sajnos nem sikerült.  Nekem ezeket a képeket sikerült lőnöm az épületről, meg a belsejéről.

opera2.JPGopera3.JPGopera4.JPGopera5.JPGopera1.JPG

Szerző: MULTMENTO  2012.12.03. 09:41 1 komment

Címkék: Címkék zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr94944432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.12.03. 21:48:02

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_%C3%81llami_Operah%C3%A1z
Ezt érdemes elolvasni. Ám itt sincsenek és a Google képkeresőbe írva se nagyon lehet belső képeket látni. Gondolom én, elég nehézkes és világítástechnikailag is problémás lehet a belső terek fotózása – akármilyen szépségek is vannak benne. Az egy más kérdés, hogy senkiben nem merült fel az igénye, hogy rászánjon időt, pénzt (hogy ne mondjam fegyvert = foto-felszerelést) hogy megörökítse…De hát sok mindennel vagyunk így ebben az országban. Benne élünk, használjuk, de túlzottan nem becsüljük. Aztán amikor tönkrement, megsemmisült, akkor meg siratjuk.
süti beállítások módosítása