Annak idején a Futrinka utcában a köcsögházban lakott a Cica Mica. Nagyon kedves kis rajzfilmsorozat volt. Nálunk, a fővárosban az elefántok laknak különleges házban. Majdnem úgy néz ki az a ház, mint egy porcelán palota. Aki már kitalálta, hogy mit fogok ezután bemutatni, annak gondolom nem kell leírni a pontos nevét. Aki  még nem tudja. Annak megsúgom, hogy az előző posztom második kommentjében megtalálja a választ. Mint ahogy a Sokszínű Logika című könyv függelékében is benne van minden feladat megfejtése.

elefanthaz_1.jpg

Emez hosszú bevezetés után, most elmesélem hogyan is jutottam én el oda. A vidámpark mellett vezetett az utam, amikor a park sarkán plakáthegyeket láttam. Volt ezek között fittnessgép reklám, mely kockahasat csinál. No én olyat nem akarok, hisz olyan csak motoros copfos macho gyerekhez illik. Ezen kívül a plakáton szereplő LILI-t sem szeretném szeretni, aki tömegtermékekkel csinosítja magát. Én pedig nem akarok olyan lenni. Vagy talán nagyhasú viziló? – annak is becéztek már. Van aki elefántnak tart a porcelánboltban. Tényleg ilyen szeretnék lenni? Nem, én a Zsolnay épületkerámiák miatt mentem oda. Azoknak olyan szép színük van. Főleg a zöldes-kékes eozin csodálatos. Gyógyító ereje is van annak, gondoltam én. Egy kártyapakliról is gondolkodtam, hogy mi lennék legszívesebben abban a pakliban. Aki a királyra gondol az téved, de a kommentekbe be lehet írni azt is, hogy én milyen lapra gondoltam. 

Asha, az állatkertünk új sztárja, hírdeti a plakát. Én pedig gondoltam, oda kell menni, és megnézni ezt a látványosságot. Így két legyet ütünk egy csapásra. Én nem akartam azt csinálni, mint az a mesehős, aki hét legyet ütött egy csapásra. Nekem elég kettő is.  

elefanthaz_5.jpg

Már az állatkert bejáratánál elefántok állnak, és a kertben látszik a vastagbőrűek háza is. A főkapu fölött pirogránit jegesmedvék állnak, és a kapunak mázas kerámia mozaikbetétjei vannak. Mind-mind 1912-ben épült Neuschloss Kornél tervei szerint szecessziós stílusban. 

elefanthaz_6.jpg

elefanthaz_3.jpg

elefanthaz_3.jpg

elefanthaz_4.jpg

Akit érdekel a folytatás, jöjjön és legközelebb megmutatom a valódi Asha elefántot is. A képek saját fotók. Az utolsó képen látható szárnyaló madár pontos meghatározása érdekelne. Azt biztosan állíthatom, hogy nem szárnyaló sasmadár. (a megfejtéseket a kommentekben várom, folytatás következik)

Szerző: MULTMENTO  2013.04.12. 12:00 1 komment

Címkék: játék zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr25217329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.04.12. 19:35:41

Szerintem a madár az egy kócsag.
Hogy Te milyen lap szeretnél lenni a magyar kártyában, nem tudom, tán majd megírod...Én hetes, vagy kilences lennék. Mondjuk Zöld. Vagy makk. A figuráknak már a neve sem tetszik. Se alsó, se fölső, legkevésbé pedig király vagy ász szeretnék lenni. :-)
süti beállítások módosítása