Az evangélikus templom kertjét már megmutattam itt a blogon. Itt az ideje, hogy a templomot, és a vele összeépült gimnázium épületét is bemutassam. Ha azt halljuk, hogy Fasori Gimnázium, sokunknak a fizika jut az eszébe. A XX. század jelentős magyar származású fizikusainak egykori iskolája ez.

fasori_gimn0.JPG

A gimnázium honlapja is így indul: „Tradíció, tudás és hit szövetsége. Petőfi Sándor, Doráti Antal, Tátrai Vilmos, Neumann János, Stein Aurél, Kandó Kálmán, Harsányi János, Wigner Jenő… Művészek, tudósok, Nobel-díjasok, akik az élet különböző területein alkottak világra szólót. Egy valamiben azonban közösek voltak: mindnyájan ugyanabból az evangélikus alma materből indultak el a sikerek felé...” Forrás: http://fasori.hu/

fasori_gimn3.JPG

Én nem ebben a gimnáziumban tanultam, de tudományos érdeklődésem egyik kis morzsáját az egykor itt tanító Vermes Miklósnak köszönhetem. Az Ifjú fizikusok országos találkozóján optikai kísérletekről tartott előadást. Annyira érdekesnek tartottam, hogy még évekig az optika volt tanulmányaim középpontjában, ebből is készítettem TDK-s dolgozatomat, mellyel még helyezést is értem el.

fasori_gimn1.JPG

Nem magamról akartam írni, csak úgy eszembe jutott. Zsolnay burkolatot, sem sokat lehet a képeimen találni, mert a belső fajanszburkolatot szállította a Budapesti Zsolnay-féle Porcelán Fayancegyár Rt. A három terrakotta fríz valószínűleg Langer Ignác műve. Az épületet Petz Samu tervezte, épült: 1903-1904.

fasori_gimn2.JPG

fasori_gimn4.JPG

fasori_gimn5.JPG

fasori_gimn6.JPG

fasori_gimn7.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.05.30. 07:23 Szólj hozzá!

Címkék: épület emléktábla szakrália zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr145318082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása