Nem szoktam receptet közreadni, de most kivételt teszek. Ez a süti, amit Fertőrákoson tanultam, eddig minden ismerősünknél bejött. Én eddig csak szilvával készítettem, de sárgabarackkal legalább olyan jó tud lenni.

zabos_suti3.JPGHozzávalók:

30 dkg liszt

20 dkg zabpehely (apró szemű)

25 dkg nádcukor

1/2 teáskanál őrölt fahéj

1 citrom

30 dkg vaj

6-8 evőkanál lekvár

szilva

zsemlemorzsa

A lisztet, zabpelyhet, a nádcukrot, citrom reszelt héját és az őrölt fahéjat összekeverem, beleteszem a kockára vágott vajat és morzsás tésztává morzsolgatom. A citrom facsart levét a tésztához gyúrom. Hogy jobb állagú legyen a tészta, hideg vízbe mártott kézzel is gyúrom. Egy 30 x 20 centis tepsit kivajazok, megszórom zsemlemorzsával. A tészta felét a tepsi aljába nyomogatom. Megkenem lekvárral, majd rászórom a maradék morzsás tésztát és óvatosan megnyomkodom. A tetejét meghintem egy kis cukorral. 180 fokos sütőben 30-40 perc alatt készre sütöm. Akkor jó, ha a teteje picit megpirul.Bármilyen más lekvárral és gyümölccsel el lehet készíteni. Fertőrákoson meggyel ettem.

zabos_suti1.JPG

zabos_suti2.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.10.09. 06:08 3 komment

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr525539855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.10.09. 10:05:22

Szakad az eső...semmit se lehet kint csinálni...a benti feladatokhoz nincs sok kedvem...a recept ínycsiklandónak tűnik...megyek és kipróbálom.Szerencsére minden van hozzá itthon. Majd megírom az eredményt.

MULTMENTO 2013.10.09. 15:16:07

@aranyosfodorka: Remélem sikere lesz Nálad is, mint nálunk volt. Most már van egy újabb süti "kreálmányom", mely leszorította ezt a dobogónk legfelső fokáról :-)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.10.10. 19:49:26

Elfelejtettem mondani, hogy nagyon tetszik a tányér, amin fotóztad ! Imádom a pipacsokat !
A sütim jól sikerült, várom a következő receptet.
süti beállítások módosítása