Lassan szokássá válik, hogy feleségem születésnapját kettesben ünnepeljük egy vidéki kisváros meglátogatásával. Az idei évben a választás Esztergomra esett. Mindketten iskolai kiránduláson jártunk utoljára Esztergomban. Épp itt volt az ideje, hogy ismét felfedezzük magunknak. Szerencsénk volt, mert a Szenttamás városrészen éppen „falunapokat” tartottak, így nyitva volt a hegyén a kálvária kápolnája. A kálvária fényképezésekor ez a sokaság hátrányt jelentett. Ezen a kálvárián nem lehet magányos a látogató. Az eddig felkeresett kálváriák közül ez volt eddig az egyetlen, amelyet teljesen körbeépített a település. A kálváriáról bővebben Aranyos Fodorka blogján olvashattok: http://csendhegyek.blogspot.hu/2013/09/esztergom-kalvaria.html

szenttamas1.jpg

szenttamas2.jpg

szenttamas3.jpg

szenttamas4.jpg

szenttamas5.jpg

A kálvária hegyéről jó panorámaképeket lehetett készíteni. Nagy kár, hogy sok a romos, felújításra váró régi - egykor szép -, épület ezeken a képeken. A Kálvária hegyéről egy meredek gyalogos szerpentinen lehet lemenni a belvárosba.

szenttamas6.jpg

szenttamas7.jpg 

szenttamas8.jpg

szenttamas9.jpg

Külön figyelmet érdemelnek a napóra feliratai is: fölül a NIHIL EGO SINE SOLE, vagyis a „Semmi sem vagyok a Nap nélkül” és alul a NIHIL TU SINE DEO, vagyis „Semmi sem vagy Isten nélkül” latin mondatok. Forrás: http://hidlap.hu/news/view/elkeszult-az-orszag-legnagyobb-naporaja

szenttamas10.jpg

szenttamas11.jpgPozitívum, hogy rendezett a belváros, és több felújított, illetve újonnan épített szobor, díszkút van a városban.

szenttamas12.jpg

szenttamas13.jpg

szenttamas14.jpg 

Szerző: MULTMENTO  2013.10.22. 06:32 4 komment

Címkék: épület emléktábla sarokház szakrália

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr275568109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.10.22. 19:24:57

Szeretem a napórákat. Ennek a Klotz Józsefnek Esztergomban van még másik két napórája is.
www.kozterkep.hu/a/881/
Az Ister kút is szép.
www.kozterkep.hu/~/1501/Ister_kut_Esztergom_2007.html#

mammka2 2013.10.22. 22:08:21

Elvesztettelek, de most megvagy .Egy blogon kérdezi az írója,hogy tud-e valaki valamit egy képkeretről,amit vett.Megnéznéd? :lmaim-hzunk.blogspot.hu/2013/10/hatha-hatha-valaki.html
Nagyon kiváncsi vagyok én is a véleményedre!Köszi!
Új helyen vagyok: www.antikcsipke.blogspot.hu

MULTMENTO 2013.10.23. 11:07:20

@mammka2: Örülök neki, hogy újra megtaláltál. Az új helyeden már én is megtaláltalak, és olvaslak :-)

mammka2 2013.10.23. 12:11:52

@MULTMENTO: Köszönöm!
Először azt,hogy megadtad a választ Holdgyöngynek és így nekem is.Olyan jó tanulni másoktól!

A másik,hogy végre elolvastam rendesen ezt a bejegyzésedet és lám,rokonlelkek! : néhány éve én is azt találtam ki,hogy keresek egy szép várost,vagy vidéket és oda megyünk a szülinapom alkalmából ketten.Elfáradtam a szokásos szülinapi ünneplésekbe.Azért a gyerekeinket egy másik napon megvendéglem és velük vagyunk.
Csodaszép Esztergom!
süti beállítások módosítása