Már a múlt hónapban meséltem arról, hogy házassági évfordulónkra Vogel Eric grafikát adtam ajándékba a páromnak. Amikor utána néztem Vogel Eric életrajzának akkor olvastam, hogy született Budapesten 1907 június. 22-én, azaz pont a mi évfordulónk napját követően. A szülői háza nincs is messze lakhelyünktől, így rögtön ki is találtam, hogy Eric születésnapján elmegyünk és megtekintjük azt a híres és nevezetes szülői házat. Úgy olvastam, hogy Eric annyira ragaszkodott a szülői ház lakásához, hogy haláláig megtartotta a tulajdonjogát, még akkor is, amikor már Budán élt.  Az élet aztán úgy hozta, hogy a nevezetes napon nem jutottunk el a házhoz, hanem egy héttel később. Azon a hétvégén, a területen lomtalanítás volt, így az utcakép eléggé lelombozó, de azért fogadjátok szeretettel a születésnapomon készített fotókat Vogel Eric szülőházáról és emléktáblájáról.

marek_vogel1.jpg

marek_vogel2.jpg

marek_vogel3.jpg

Ráadásképpen, hogy ne maradjatok Vogel alkotás nélkül bemutatok néhány aprónyomtatványt, melynek címlapját Vogel Eric rajzolta.

marek_vogel4.jpgCirkuszi műsorfüzet 1972-ből. Nem lehet melegük a jégtáncos hölgyeknek ebben a lenge öltözékben.

marek_vogel6.jpgA Kamara Varieté műsorfüzete 1947-ből.

marek_vogel5.jpg

A Cirkusz és Varieté Vállalat Budapest Varieté villamos plakátja. Szerencsés vételem volt, mert még új állapotban van, azaz soha nem volt a villamosban kiragasztva. Mostanában nem divat már a villamos belsejébe kis plakátot ragasztani.    

marek_vogel7.jpgAlpár Ágnes: A kabaré / A fővárosi kabarék műsora 1945–1980 című művének borítója és ebből a könyvből egy oldal a Budapest Varietéről.

marek_vogel8.jpg

Szerző: MULTMENTO  2014.07.12. 06:40 Szólj hozzá!

Címkék: könyv papír épület emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr186468755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása