Piros padokat mentem fényképezni a Városligetbe. Az Internet előtti világban ezeket az asztalos piros padokat ritkán lehetett üresen látni. Az ilyen asztalos padokat a ligeti sakkorzók használták előszeretettel. Amikor fotóztam, akkor tűnt fel, hogy a padok mögött számomra új és ismeretlen emlékmű együttes van. Ahn Eak Tai emlékműve. Az emlékmű előtt kitaposott fű, ezek szerint többen látogatják.
A zeneszerzőről: „Ahn Eak Tai 1938-41 között Budapesten élt, 1939-től két évig a Zeneakadémia hallgatója volt. Zeneszerzést Kodály Zoltántól tanult, akit egyik mesterének említenek. A magyar állam ösztöndíjasa volt, a híres Eötvös Collegiumban lakott, ezt a lehetőséget csak a nagyon tehetséges diákok kapták meg. A hazai zenei élet más kiválóságai is felfigyeltek rá, így Bartók Béla és Dohnányi Ernő. Velük már első budapesti útja alkalmával találkozott 1936-ban, amikor meghívást kapott, hogy vezényelje a Rádió Szimfonikus Zenekart. A második világháború előtt később is többször járt Magyarországon, vendégkarmesterként saját műveit is játszotta, többször a Rádió Szimfonikus Zenekar élén.
Ahn Eak Tai leghíresebb műve a Koreai Fantázia, mely nagyzenekaros, nagykórusos, koreai népzenei motívumokat is tartalmazó szimfonikus mű. A Koreai Fantázia befejező részébe a művész beépítette az Aegukga-t, a koreai himnusz zenéjét. Ebben szinte kitör a koreai nép szabadságvágya, hazaszeretete és hite, mely túlvezet a tragikus történelmi múlton.
Ahn vezényelte a világ vezető zenekarait. Így többször a Bécsi, a Berlini Filharmonikusokat, de vezényelt Rómában, Madridban, Londonban, Barcelonában és Dublinban; Európán kívül az Egyesült Államokban is, több zenekar élén. Ekkor saját művei is műsoron voltak. 1946-ban alapította meg a Mallorca Szimfonikus Zenekart, melynek haláig vezető karnagya volt. A Szöuli Filharmonikusoknak 1955-ben lett karmestere. Sírja Szöul Nemzeti Sírkertjében van.” Forrás:
http://budapest.hu/Lapok/Felavatt%C3%A1k-Ahn-Eak-Tai-szobr%C3%A1t-a-V%C3%A1rosligetben.aspx
Az emlékműavatásról egy videó: