Már egyszer írtam, hogy miért vettem meg gyerekkorom Raketa óráját, azért mert már régóta nem működik a svájci karórám. Erre a Roamer karórára sokáig vágyakoztam. 1978-ban az akkori Óra és Ékszerkereskedelmi Vállalat üzletének a kirakatában nézegettem, a legdrágább óra volt akkor, kemény 2700 Ft, ami akkoriban egy havi átlagkeresetnek felelt meg. Egy valódi svájci automata karóra, már csak az volt jelezve rajta, hogy „sok követ” tartalmaz, az én akkori orosz karórám elbújhatott teljesítményben álmaim órája mögött. A kirakat előtt sokszor megálltam, és sokat bámultam, álmodoztam róla, hogy majd a barna szíját le fogom cseréltetni ezüst színűre. Nem mertem bemenni az üzletbe, hogy kikérjem a kirakatból és felpróbáljam, inkább csak kívántam az üvegen át. Az órabolt mellett volt a könyvesbolt, ott sokszor megfordultam, egyrészt az akadémiai kiadó Jókai sorozata akkor jelent meg, és kötetenként kezdtem vásárolni, másrészt tanuláshoz vettem szakkönyveket, leginkább Fizika és Matematika könyveket. Visszatérve az órára végül félve ugyan, de érettségi ajándéknak kértem. Meg is kaptam az órát 1979-ben Ballagásomkor.  Miután megkaptam néhány hónapot viseltem az órát, aztán behívtak katonának, annyira féltettem, hogy nem is vittem magammal, hanem otthon hagytam nehogy baja essék. Az egyetemen ezt az órát használtam, mindaddig, amíg egyszer vonatra felszállva véletlenül neki nem ütöttem a vasajtónak, akkor lepattant az első üvege. Persze hamar a Bajcsy Zsilinszki úti márkaszervizébe vittem, hisz egy márkás órát, gondoltam ne javítsanak  másutt, csakis a szakszervizében. Az órát elvileg megjavították, de sajnos nem olyanra sikeredett, mint én szerettem volna. Akkoriban még a márkaszervizben sem volt rá való üveg, így egy noname üveggel pótolták. Egyszerűen az én szép órám, már csúnyácska lett és a pontossága is romlott. Meg is feledkeztem az órámról, aztán hogy-hogy nem múlt év nyarán előkerült az íróasztalom mélyéről. Azt éreztem nem véletlen, hogy pont harmincévesen a jelképes születésnapján került elő ez az óra.

-          Meg foglak javíttatni !- ígértem az órámnak.
Hordtam is órásokhoz, összesen háromnál volt, ketten nem vállalták a javítását, de a második ajánlotta a Roamer mostani kizárólagos magyarországi forgalmazóját. „Ne aggódjon, annál szakszerűbben nem javítják meg máshol. „
Aggódni nem aggódtam ugyan, csak pipa voltam, miután azt mondta a márkaszervíz órása, hogy az én órámnak nagy baja van, alkatrészeket szeretett volna benne cserélni, melyek szerinte nagyon kopottak, és hosszasan keresgélt a gyár raktárkészletében a számítógépén. Fél óra múlva elő is vett egy sajtcetlit, részösszegeket írt a papírra, hosszasan összeadogatott és közölte, hogy ha most itt hagyom az órát kedvezményesen 35 ezer  forintért meg is javítja, hacsak menet közben szétszedésnél nem jönnek elő rejtett hibák. Gondolhatják mit éreztem, hiába mentem el, ennyit nekem nem ér meg ez az óra. Egyszer említettem a celldömölki órás barátomnak, hogy s mint jártam az órámmal. Küldje le hozzám mondta, megnézem mit lehet vele csinálni. Nagyon izgultam mi baját fogja találni az én legfiatalabb órámnak. Nem sokáig váratott, amint megkapta már hívott, hogy minden alkatrésze tökéletes, csak tisztítani és beszabályozni kell, valamint, ha már nála van egy új, szebb üveget rakna rá.
Jól gondolják, megjavította, és az egész javítás a tizedébe került annak, amit a márkaszervizében mondtak. Azóta is rendszeresen felváltva használom a Raketa és a Roamer órámat, mindkettő pontos és megbízható barátom. Mindig is tudtam, hogy a pesti és vidéki árak között nagy különbségek vannak, de azért ekkora különbségre nem gondoltam.  

 

Szerző: MULTMENTO  2010.03.05. 18:15 komment

Címkék: óra

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr961812089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása