Igazi fürdő idő van a szabadsághoz. Bár nekem a vízparti nyári nyaralásokról nem sok jó jut eszembe, általában az első napon le szoktam égni, a többit pedig árnyékban szoktam végig szenvedni. Hiába a strandot nem nekem találták ki, bár vannak strandok melyek nekem is bejönnek, ilyen volt anno a Harkányi éjszakai strand, vagy katonaságnál a Tiszakécskei termál, ahol ősszel munka után nagyokat fürödhettünk. Rövidre fogva a jövő héten szabadságon leszek, és igyekszem aktív módon kikapcsolódni. Nálam a kikapcsolódás, hogy ha restaurálásokkal, helyreállításokkal tudok foglalkozni, és úgy tűnik minden összejön hozzá.

A héten elmentem Törökbálintra és elhoztam a korábban megvett restaurálandó asztalkát. Lesz az asztalkával munkám, mert ugyan olcsón vettem, de eléggé elhasznált és hiányos is. Sajnos az egyik sarka hiányzik, majd gyártatok hozzá sarkot. Az asztalka a XIX. század végén készülhetett, készítés után elég sokat használhatták, mert látszik, hogy sűrűn nyitották ki és a zsanérok elkoptak, megsüllyedtek. Szakszerűtlenül javították, mert műanyag padló csíkokat szögeltek az asztallap szélébe, hogy egy síkban legyen kinyitva az összes rész. Az asztallap öt részes. Precíz kisiparos asztalka lehetett, de az is lehet, hogy sorozatgyártott, majd ha szétszedem kiderül, hogy van-e benne jelzés. A Kohn székemről is utólag derült ki a származása. Az asztalkát nem kereskedőtől vettem, hanem a családtól, akik Rákoscsabáról származnak és elbeszélésük szerint még a dédnagymama hagyatékából való, aki igazi polgári életet élhetett. Ami azt jelenti, hogy barátnőit igen gyakran hívhatta meg kártyapartira, mert igencsak látszik az asztalon a használat nyoma. A zöld posztó is elkophatott, amikor megszabadították tőle, én már posztótlanul de nem lesz nehéz hozzá kártyaasztalra való posztót vásárolni. Már nagyon tervezem a felújítását, pedig erre csak augusztusban kerülhet sor, mert akkor lesz külföldön a feleségem, így titokban készíthetem el az asztalkát.

Amíg az asztalka felújítás elkezdődik a jövő héten megkezdem a moziszék projektem. Már május óta megvettem egy vidéki falusi mozi két 5 darabos széksorát, hogy 2db kettes és 2 db hármas széksort készítsek belőle. A széksorok az eladó szerint hiánytalan állapotban vannak, de azért a harminc év használata nem múlt el náluk nyomtalanul. Persze nem is bánom, kell is, hogy kicsit nyikorogjon majd az a moziszék, úgy lesz igazán retro. Most úgy gondolom sok munkám nem lesz vele, mert csak le kell maratni a festékmaradékot, pácolni kell, és lakkozni, mint eredetileg is volt. Régi álmom válik ezzel valóra, egyszerre 10 vendéget is fogadhatok otthon a házi filmvetítésre. Amikor pedig nem jönnek tízen jó lesz vendégszéknek a dolgozó szobába. Nemrég azt olvastam, hogy Pécsett egy mozi jegyszedő néni a lebontott filmszínházból egy széket megmentett és az előszobájában cipőhúzó széknek beállította. Nem rossz ötlet, lehet hogy erre a célra is beállítok egy rövid széksort.  

Szerző: MULTMENTO  2010.07.15. 16:22 Szólj hozzá!

Címkék: bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr612153793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása