Már megint Antikváriumban jártam. Nem nagy csoda, hisz szeretem a szabadidőmet ott eltölteni. A múlt héten egy különlegesség akadt a kezembe, egy dedikált Salamon Béla könyv. Feleségemmel gyűjtjük a két világháború közötti mulatók, kabarék világáról szóló könyveket, most ez gyűjteményünk ékessége lesz.

A dedikálás szövege: „Kovács Károly Úrnak szeretettel és igaz barátsággal. Őnagyságának tiszteletteljes kézcsókkal. Salamon Béla 1942 XII./12”
A szövegezésből azt sejteni, hogy aki kapta is színész volt, így nagy valószínűséggel ezt a kötetet színésztársának dedikálta. Még az életrajzok alapján az is sejthető, hogy a tiszteletteljes kézcsókot sem akárkinek küldte a színművész, Simor Erzsinek, aki az életrajz alapján Dayka Margit utáni felesége volt Kovács Károlynak. Így nem akármilyen kortörténeti könyvvel lettünk gazdagabbak.
 Részlet a könyvből: Kiruccanás. Egyszer, előadás után, hazafelé menet, egy jókedvű társasággal találkoztam, akik erőszakkal magukkal cipeltek és elvittek egy bárba. Olyan jól éreztem magam, hogy észre se vettem és már reggel volt. Az egyik barátom, amikor látta, hogy nézegetem az órámat, nevetve megkérdezte:
-        Mit fog szólni a feleséged, hogy ilyen későn állítasz haza?
Nem szeretem, ha papucsnak néznek, tehát megnyugtattam őt, hogy nálunk nincs bevezetve az, hogy a feleségem szóljon ilyesmiért …
A kiruccanás után egy hónapra ismét találkoztam a társasággal. A gúnyos barát érdeklődni kezdett:
-       Na, mi volt a múltkor, amikor olyan későn mentél haza? Szólt valamit a feleséged?
-       Nem szólt az egy szót sem – feleltem –, egy hétig nem szólt egy szót sem hozzám…

 

Szerző: MULTMENTO  2010.12.08. 09:49 Szólj hozzá!

Címkék: könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr212501436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása