A rövid hétvégén barátaim unszolására az Ecseri piacon jártam. Persze nem kellett nagyon győzködni, erre engem bármikor rá lehet beszélni. A vásárlás az más. Az Ecserin elég magas árakkal indítanak az eladók, aztán persze mennének lejjebb is, de ezen a hétvégén nem tudtak olyan árat mondani, amiért hajlandó lettem elővenni a pénztárcámat. A könyvek között sikerült számomra értékeset találni. Nem is alkudtam, hisz 300 Ft-ot kértek egy jó állapotú használt könyvért. Végül kettő könyvet vettem, az egyiket csak egy oldal miatt. Nem akármilyen oldal egy Arizona Mulató hirdetés. Már régóta keresem az Arizona témájú kiadványokat, sikerült is néhányat megvenni. A mostani szerzemény Az Est Hármas könyvének 1938-as kiadása. Ebből a sorozatból már megvan az 1939-es is, abban is egy egyoldalas Arizona reklám van. Az 1939-es reklámban Miss Arizona állt a fényképezőgép elé, az 1938-asban a Mulató maga van lefényképezve működés közben. Érdekes a hirdetés szövege is, mert a leghíresebb vendégekre hivatkoznak Rozsnyaiék, és így próbálják növelni a mulató forgalmát. Nekem nagyon tetszett ez a hirdetés, hát megvettem. Természetesen azóta több novellát, verset elolvastam a hármas könyvből. Azért mégis jobb azt mondani, hogy az egy oldal miatt vettem meg a 400 oldalas könyvet.

Szerző: MULTMENTO  2011.03.20. 16:51 4 komment

Címkék: könyv arizona

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr692756287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.03.21. 17:50:08

OK! De vajon ki lehetett Miss Arizona ?
www.axioart.com/index.php?op=live_item&id=58742
(esetleg Grit Sinclair ? ) :-)

Viszont Benedek Tibor (1911-1963)-Benedek Miklós színész apja(?)1934-1938 között énekelt ott,mint dzsesszénekes,- stb. (igen érdekes élete volt ?)

@X 2011.03.21. 17:57:24

Más : én meg az utcán kukáztam (anno) Kellér Andor : Bal négyes páholy c. könyv(Magvető/1964) bár képek nincsenek benne én számtalanszor olvasom. (Igaz,színészekről "szól" -és kb. 1931-ben ér véget a történet.)Beöthy László stb.

MULTMENTO 2011.03.21. 20:54:07

@@X: Benedek Tibort tudtam, sőt több művészt tudok még megnevezni, mert egyrészt a belinkelt Arizona prospektushoz hasonló egy 1941-es és egy 1937-es a birtokomban van, és olvastam Rátonyi R. : Arizona, mulató a Nagymező utcában című könyvét is, meg több más színész visszaemlékezését róla, majd még írok ezekről is, ha lesz időm :-)

@X 2011.03.22. 16:03:12

@MULTMENTO:
"A sírba viszel!" vagy fél órán át kutattam egy "könyvem" után,- pontosabban : Kéry Gyula : Blaha Lujza élete c. kiadvány- amit Blaháné 1896-os bp.-i fellépésének negyedszázados évfordulóján adtak ki. (1896+25= 1921) Tartalma : fotók,kották,és az emlékkönyvének "másolata" - hírességek bejegyzései. stb.
Na, kellett ez nekem...
Mérete : kb. 27x17 cm. "Kemény kötés ?"- [ Kiss Valdemár könyvkötő Budapesten] - sajnos az oldalak nincsenek számozva,- de több mint 100 oldal lehet ?
Persze, jöhet a további Arizona téma is. :-)
süti beállítások módosítása