Kaptam egy levelet, és hozzá két képet. A levél rövid volt: „Pár hete szereztem. Senki nem tudja,mi ez. Szerszám, hangszer, játék,dísz? Nekem tetszik. Rafinált darab,a készítője biztos sokat dolgozott rajta.”

Aztán néztem a képeket és a képek alapján rájöttem, hogy ez micsoda. Sokszor egyes tárgyakról nem tudni, hogy mi lehet. Egyszer a főnököm irodájában leltároztak. A leltározás végén főnökömnek alá kellett írni, és ellenőrizni a tételek. Az egyik sor egyszerűen ez volt : „földi csillár 1db „.  – Főnököm aztán vitatta, hogy az ő irodájában ilyen bizony nincs, aztán a leltározó rámutatott a többágú állólámpára.  
Máshol mesélték, hogy az egyik tárgy a leltárban csak így szerepelt: „háromlábú valami”. – Ezt a tárgyat évente így leltározták, míg végre egy vidéki származású leltározó valódi nevén azonosította a guzsalyt.
Visszatérve az eredeti tárgyra. Én a tárgy részeit fejben többféleképpen mozgattam a térben, aztán kigondoltam, hogy az alkotója valójában egy összecsukható gyümölcstartót akart készíteni. Praktikus, mert összecsukva kis helyen elfér, és ha jön az gyümölcsszezon kinyitva meg jól mutat az asztalon.
Képek: A teknős formájú gyümölcstartó összecsukva, szétnyitva szakszerűtlenül, használatban.
Szerző: MULTMENTO  2011.05.15. 10:08 4 komment

Címkék: fa bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr682904860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.05.15. 16:21:18

Valahogy nem akarnám minősíteni ! (?) Csak a leltározásról jutott eszembe az az anekdota, vagy vicc féle- ki tudja igaz-e ?- amikor valahol leltároztak és a FŐKÁBEL helyett FOKABEL - volt írva (ékezet nélkül) - és gondolták FÓKABÉL.
Persze, ennek többféle leírása is van a neten.
Viszont "álmomban se jöjjön elő", hogy sok éven át, minden évben kellett leltároznom, műhelyben, főleg gépeket /gépi berendezéseket, amiről mi (dolgozók) még csak-csak tudtuk, hogy az mi,- viszont amikor jöttek az ellenőrök (?) - néha nehéz volt bebizonyítani, hogy az valóban az, ami.
Na, ennyit.
Ki ne feledjem azt, hogy - nem egyszer - "égre-földre" kerestünk olyan berendezéseket, melyeket már régen 0 Ft értékben tartottak nyilván,- de az is egy más történet volt,- mit, hogyan is "kellett" kiselejtezni!"

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.15. 18:57:03

Jó kis témát és fantasztikus tárgyat találtál !! Esküszöm, egy élet kevés lett volna, hogy magamtól rájöjjek, mi ez és miképp használható...Soha nem láttam.
És akkor megírok én is egy leltár-sztorit:
5 ventillátor helyett 50 tillátor került felvételre... :-) :-) Ez állítólag az én irodámban valóban megtörtént, mesélte egy idős kolléga.

MULTMENTO 2011.05.16. 09:20:16

@aranyosfodorka: Nagyon jót derültem a leltározós sztorin, köszönöm :-)

kisbela 2011.05.16. 11:27:23

Szintén leltár,megtörtént velem.Valakinek nem volt ismerős az a szó,hogy automata.Az autót ismerte és "alkotott" egy Mata nevü autót.(Mint a Lada)Sokáig keresték.Egy műszerről volt szó.
süti beállítások módosítása