„Ajándékba kaptam,gondolom valamit méretre vágtak ennek a segítségével. Esetleg fényképet. Biztos,hogy egyedi darab és sok-sok évtizedes.” – Kaptam e_mailben az alábbi két képet egy képvágó keretről. Azt, hogy mi a rendes neve ennek a készüléknek, a mai napig nem tudom, mi csak egyszerűen képvágódeszkának hívtuk középiskolában. A fotólaborunkban volt ilyen. Pontosabban barátom fotólaborjában…. Nem is fotólabor volt, hanem fürdőszoba.,,, Nem is a barátomé volt, hanem a nagymamájáé, és szívességből használhattuk fotólabornak. Mindenesetre sokat kísérleteztünk és készítettünk nagyításokat. A jobb képekhez paszpartut is gyártottunk. Próbáltam keresni olyan képet, melyet mi csináltunk, kereteztünk hasonló képvágóval, mint amilyent blogolvasóm küldött. Nem találtam.  Hiába, mindez már több, mint harminc éve volt. Hol vannak azok a képek? Valakinek értéket jelentenek. Milyen nosztalgikus segédeszköz. Akkor tudom, hogy nagyon kellett koncentrálni, hogy jó méretre és szépen vágjuk el a papírt, mert a zsebpénzünkhöz képest egy vagyon volt a fotópapír, meg a keretezéshez való karton is.

Érdekes kis vágódeszka, megint jó kis emlékeket juttatott eszembe. Külön öröm, hogy még használják, és nem helyettesítették ezt az egyedi vágódeszkát egy olcsó távolkeleti darabbal. Köszönöm a beküldőnek.
Szerző: MULTMENTO  2011.06.10. 08:43 4 komment

Címkék: fa papír fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr722972421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

álamfő az álomáson 2011.06.10. 10:45:58

Ez nem papírvágó kézi készülék, hanem nagyítókeret. A nagyítókeret a fotópapírt szorítja le a negatív nagyítása során. Azért lehet méretre állítani, mert különböző méretű fotópapírok léteztek (léteznek).
Ha valaki vágásra használta - lelke rajta.

MULTMENTO 2011.06.10. 12:20:21

@álamfő az álomáson: Köszönöm. Tényleg ez valójában a nagyításhoz használt nagyítókeret. Ráadásként még megtaláltam az interneten azt is, hogy 1957-ben hogyan javasolták ennek házi előállítását. Lehet, hogy ez a példány is pont ennek a leírásnak az alapján készült.
www.ezermester.hu/oldtimer/pdf/195703.pdf

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.06.10. 19:33:01

Nos, ilyen masinát én nem láttam, de néhány sötétkamrás fénykép előhívásra én is emlékszem a hatvanas évek elejéről. A cégemnél volt fotószoba, és ott kísérleteztünk - de elég hamar ráuntunk, mert a hivatásosok mindig szebb képet tudtak csinálni mint mi.

@X 2011.06.11. 05:44:33

Bár (anno) én "csak" ipari röntgen filmekkel dolgoztam, (kb.1997-ig) de abban az időben a legtöbb sötétkamrai berendezés lengyel ill. NDK gyártmányú volt. (a Kína gondolatodhoz.)
Látom, a megfelelő kifejezés is megtalálódott : nagyítókeret
Ezt küldöm én :
englishrussia.com/2011/06/01/photo-development-in-the-ussr/#more-53902
(remélem működik) :-)
süti beállítások módosítása