Barátom az Ecserin volt, ami Magyarország legtöbbet emlegetett használtcikk piaca. Egy időben én is előszeretettel jártam oda, néha vásároltam is, de aztán rájöttem, hogy ugyanazt máshol olcsóbban meg tudom venni. Az árak bizony jelentősek, de azért mégis érdemes körülnézni, hátha pont olyat és azt találja meg az ember fia vagy lánya, mint ami éppen kell. Ezen a piacon látta meg barátom az alábbi érdekességet. Lehet, hogy ez az érdekesség most a fiúknak fog csak tetszeni, mert a lányok nem nagyon szoktam megállni a műszaki cikkeknél. Azért közreadom, mert számomra is egy újdonság ez az antik szerszám. Nem is tudok rá jó elnevezést, mert ez több szerszámot egyesít, azaz késélező, fényesítő. Nem is akármilyen, mert egyszerre több kés is belehelyezhető, és több korong forog benne.

Mégis csak érdemes néha kinézni az Ecserire, mert annyi érdekeset lehet ott látni.

Szerző: MULTMENTO  2011.07.06. 17:12 5 komment

Címkék: fa fém bútor öntöttvas

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr133044872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.07.07. 07:08:21

Én még ilyent sosem láttam ! Ráadásul el se tudom képzelni, miképp működött. Jó, hogy tekerték a köszörűkő kereket, de egy idő után aztán megfordították a késeket, hogy mindkét oldalukat kiélesítsék ? Másképp nem tudom elképzelni az "automata gépsor" működését.

@X 2011.07.07. 08:48:50

@aranyosfodorka:
Sajnálatos, vagy szerencse ?- téged aztán eléggé nehéz "megelőzni"... ill. csodálkozom, hogy nem emlékszel "gyermekkorodban" a padlásotokon lévő "állványos" köszörűgépre ?
Igaz, valamilyen házilag készült gyártmányvolt ?- és a fa szerkezete/része erősen korhadt... anno tartottam tőle, ha szétesett volna (állásában) akkor tán' a mennyezetet is átszakította volna ?
A fotón látható "géphez : víztartály nincs benne ?- az ehhez hasonló köszörűknél a kő beleért a vízbe. 8 kő alján lévő víztartályba) - meglepett a több kő !- ami minden bizonnyal különböző szemcseméretű ( durvaságú/finomságú kövek lehettek ? - gondolom én)
@Aranyosf. persze, hogy a késeket meg kell(ett) fordítani!- de ne bonyolítsam. :-)
Más : látok ott egy "vázát" is !- ami (szerintem) egy töltényhüvely. (?)

MULTMENTO 2011.07.07. 12:04:22

@aranyosfodorka: @@X: A kép beküldőjétől tudom még az alábbiakat: "Belestem a jobb oldali lyukon és megengedték,hogy tekerjem.3-4 minőségű kő forgott benne,de egymással szemben! Köztük annyi hézag mint a kés.Biztosan valahol lehetett állítani a távolságot.De,hogy a késél változó vastagságával mit kezdtek?"

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.07.07. 16:15:03

@X: No, nekem a padláson lévő köszörű teljesen kiesett az emlékezetemből...
A lövedékhüvellyel igazad van - abból is volt kettő 1985-ig...Sajnos, a szamovárral együtt tűntek el, tv lett belőle....bármennyire is szomorú, de így történt.
süti beállítások módosítása