Évek óta kerestem már egy antik fűszertartó szekrénykét. A nyolcvanas években még sok falusi házban, és polgári lakások konyhájában  sokat és sokfélét láttam ilyen polcocskákból. Pontosabban szólva láttam én már hasonlót régiségkereskedésben meg az Ecseri piacon, de azok 10 ezer forintos nagyságrendben voltak, és az árus nem akart lejjebb menni az árral. Azt terjesztették ezekről, hogy kevés maradt belőlük, és nagy rá a kereslet emiatt a tízezres ár jó vétel. Én meg gondoltam majd csak veszek olcsóbban is. A fűszertartó szekrénykék fiókjai elég gyakori darabok, azokat egyesével kétszáz-háromszáz forintért lehet venni. Én már el is kezdtem vásárolni nekem tetsző darabokat, gondoltam jó lesz majd egyszer egy általam készített fűszeres szekrénybe. Az eredeti elképzelésem az volt, hogy egy régi különböző fiókokból álló fűszerszekrényt állítok össze, amolyan patchwork  fűszerszekrényt. A héten antikvitás üzletben jártam, és a bejáratnál mit látok, egy komplett két világháború közötti fűszeres készletet. Hasonlóra vadásztam én már évek óta, de gondoltam biztosan drága lesz. Félve kérdeztem meg az árát. A kereskedő hosszas magyarázkodásba kezdett: „Ennek egy fiókja eltört, és egy piros pöttyössel pótolt. Több fiókja csorba, hajszálrepedéses.” Aztán nagysokára elárulta, hogy kettő és félezer forintot kér érte.

Velem meg madarat lehetett volna fogatni. Hisz pont ilyenre vágytam, amit restaurálni kell, és fel is tudom hozzá használni a már megvett fiókjaimat.
Szombaton el is készültem a szekrényke restaurálásával. Egy újabb szerethető konyhai kiegészítővel bővült a háztartásunk, remélem a család használni is fogja.
 
Hogyan csináltam:  A szekrényt finom csiszolóvászonnal lecsiszoltam. Csiszolás után denaturált szesszel áttisztítottam az egészet. A mozgó polcait faragasztóval visszaragasztottam a helyükre, és pillanatszorítóval rögzítettem, amíg meg nem száradtak. A konyhabútorhoz illő gesztenyebarnára pácoltam. vastaglazúrral kezeltem a szekrénykét, hogy tisztítható legyen. A fiókokat a helyükre tettem, úgy, ahogy nekem tetszik.
 Képek: Ahogy vettem. A konyhában.

 

Szerző: MULTMENTO  2011.09.10. 18:21 4 komment

Címkék: fa bútor kerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr963216472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.09.11. 05:27:36

Persze - tetszik !
Azt azonban megkérdezném, hogy "használatra" is kerül ? Értsd : pl. mennyire "illatozik" ?- azaz veszik át az egyes fűszerek egymás illatát ? Továbbá a fiókokban becsomagolt állapotban tartjátok-e az anyagokat ? -mert akkor lehet,hogy kérdésem tárgytalan.

MULTMENTO 2011.09.11. 12:19:31

@@X: Természetsen használni fogjuk, én most egész fűszereket akarok csomagolás nékül tartani benne. A tetejére pedig egy kisebb mozsárat veszek, amiben éppen frissen lehet törni pl, a szárított cseresznye paprikát. Ha meglesz a próba, és egy rövidebb használati tapasztalat, jelentkezem újra vele.

mammka2 2011.09.11. 17:50:07

Hűűűűűűűű! Odavagygok-az irigységtől.:) És örülök,hogy végre teljesült a régi vágyad!
Mit csináltál a vett fiókokkal?

MULTMENTO 2011.09.11. 20:39:35

@mammka2: A vett maradék fiókokat egy falipolchoz fogom felhasználni, aminek a tervrajza már megvan. Csak idő kérdése és az is elkészül a nyugodt őszi és téli estéken. Ahoz is gyűlnek már a régi kis apróságok :)
süti beállítások módosítása