Szeptember 29 nevezetes nap a családunk életében, feleségem eme nevezetes napon született. Már régóta terveztem, hogy ezt a hétköznapot az idei évben ünneppé teszem. Én már jó előre szabadságot vettem ki rá, és felségemnek is jeleztem, hogy tegye magát szabaddá. Eredetileg azt terveztem, hogy elviszem thermál fürdőbe, mert egy nap a melegvizes strandon egy kis szaunával jót fog tenni. Feleségem persze rögtön kibújt, mert előző nap volt fodrásznál és féltette a frizuráját. Így jött az alternatíva, menjünk Vácra. Vác Budapesttől nincs messze autóval, és pont ideális egy napos „céltalan” sétára. Nem csalódtunk. Amerre mentünk mindenütt rendezett utcák, szinte minden harmadik házon emléktábla, melyek alapján, vagy új ismereteket szerezhetünk, vagy felfrissíthettük ismeretinket. Megtudtuk például, hogy  melyik házban írta Petőfi Sándor az Anyám tyúkja című versét. Végre azt is megtudtuk, hogy ki volt Cházár András.  Illet volna tudni, mert évekig hordtuk a gyerekeinket a róla elnevezett utcában található iskolába.

Képek: Néhány Vácott készített fényképem
Szerző: MULTMENTO  2011.09.29. 21:03 komment

Címkék: épület emléktábla sarokház

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr413266167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.10.01. 07:28:11

Az Eötvös u. sarkán álló "fejetlen" ember nyerte el tetszésemet. (Ill. meglepett)- de aztán gondoltam ő lehet "az", aki összegraffitizi a falakat ! (...)
Megjegyzésem : "nem káptalan a fejünk " ( vagy hogy' mondják! - szerintem semmi "szégyen" nincs abban, ha "mindent nem tudunk kapásból!" (Cházár A.) Igaz, én pl. azzal "görcsöltem" tegnap,- ki lehetett Pécsett Athinai (Athinay) Simon ?... (egyik utca van róla elnevezve)

MULTMENTO 2011.10.01. 20:46:21

@@X: Én is azért fényképeztem le pont az Eötvös utca sarkát, mert ott állt a fejetlen ember. Érdekes, ahogy majdnem karba tett kézzel vállalja a fejetlenségét.
süti beállítások módosítása