Gyakran megyek el a képen látható sarokház mellett. A sarokházakat imádom, ezt a sarokházat valahogy mégsem kedvelem. Még emléktábla is van a ház falán – Illyés Gyuláé -, aki még „kötelező” olvasmány is, így kihagyhatatlan. Ugyanakkor nem éreztem úgy, hogy nekem pont róla kell posztot írnom, hisz még a középiskolai Magyar tanárom sem szerette. Magyar tanárom, amikor Illyésről tanultunk, megjegyezte: „Illyésnek pedig nem tudom megbocsátani, hogy pont József Attila Flóráját vette feleségül.”

A héten antikváriumban jártam, és megláttam „Illyés Gyula, Puszták Népe” német fordítását. Kihagyhatatlan, gondoltam, megvettem.
Képek: Ebben a házban élt és alkotott Illyés Gyula, művének német fordítása

Szerző: MULTMENTO  2011.11.29. 01:10 1 komment

Címkék: könyv papír emléktábla sarokház

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr543413533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futótűz 2011.11.30. 12:21:02

Én nem akarnám magyar tanárodat minősíteni,hogy esetleg rosszul tudta, és nem minősítem (Kozmutza) Flórát sem !
(Talán,mert van az a mondás,hogy mindig a nő választ...)Igaz, ennyire részletesen én sem tudtam eddig,- itt egy kis adalék a témához :
A linket nem tudom beírni (nagyon hosszú) de Google keresőbe írva : Skizofrén volt-e ? - és akkor az első téma - Német Attila feliratnál. Remélem sikerül megtalálni,ill. érdekel.
süti beállítások módosítása