A Budapesti Zsolnay porcelángyárról és annak jelöléseiről ezen a blogon eddig nem sok szó esett, pedig sok porcelán tárgyat gyártottak. Múltkor mutattam a tappereket, melyek közül az egyik a Zsolnay budapesti gyárában készült a két világháború között.

Most meg megyek az utcán és mit látok? Egy sitthalmot és mellette egy kibontott WC csészét. Messziről kiszúrtam, hogy a csészén ismerős jelölés van. Aztán lefényképeztem és örömmel állapítottam meg, hogy ez valóban egy újkori budapesti Zsolnay jelölés. A háromszögben levő Z betűt lecserélték BP-re, alatta felismerhető a Made in Hungary jelölés. Az oldalában pedig a gyártás éve: 1961. Egész sokáig kibírta ez a hétköznapi Zsolnay. Talán még szolgálhatna is tovább.
 
Szerző: MULTMENTO  2011.12.28. 05:10 2 komment

Címkék: porcelán épület kerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr633477367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.12.28. 07:16:24

Hát WC csészét ugyan nem, de annál több gönyörűséges " hétköznapi" és ráadásul rózsaszín Zsolnayt lehet most itt nálunk látni. Nézz be a blogomba, szinte mindent lefotóztam !

futótűz 2011.12.29. 08:03:37

Nem részletezném, hogy az elmúlt napokban milyen "netezési" nehézségeim voltak,- most csak annyit,- hogy ezt a témát is megosztottam !
süti beállítások módosítása