Én ugyan fiatalnak érzem magam, de tudomásul kell vennem, hogy minden évben megünneplik a születésnapom. Vannak ennek előnyei is. Idén éppen olyan ajándékot kaptam, amire már régóta vágytam, de magamnak nem engedtem meg. Kaptam egy Zsolnay albumot, méghozzá Budapest Zsolnay kerámiával burkolt épületeiről. Van benne 150 olyan épület, melyekhez a pécsi gyárban gyártották a díszítményeit. Meg kell állapítanom, hogy lesz még bőven megnéznivaló épület, melyet be tudok mutatni itt a blogon. Sőt találtam olyat is, ami a könyvben nincs is megemlítve, és mégis van rajta Zsolnay. Így el kell szomorítanom mindenkit, aki unja már a Zsolnay épületkerámiákat, hogy folytatom.

Ha már az öregedésnél tartunk, elárulom, hogy én is megleptem magam két újabb Zsolnay bögrével, az egyik itt a képeken látható. Búzavirágos csésze, zöld szegéllyel, az 1940-es évek elején készült a Kolozsvári Zsolnay gyárban.

Szerző: MULTMENTO  2012.06.28. 09:58 3 komment

Címkék: porcelán zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr634616250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futótűz 2012.06.28. 13:51:43

Happy Birthday !
(Ne legyek "ünneprontó,"- de minket bőven túlél majd a "Zsolnay !")

MULTMENTO 2012.06.28. 14:43:34

@futótűz: Köszönöm. Ezt én is így gondolom, hogy a Zsolnay túlél bennünket. Ki tudja lesznek-e örököseink, akik használni is fogják?

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.06.28. 18:31:52

Szeretettel kívánom a "szokásos" jókat a szülinapod alkalmából - önző módon magamnak meg azt, hogy az összes Zsolnay-s házat láthassam a blogodban ! :-)
süti beállítások módosítása