Nagyon hiányzik már az előszobánkból egy kulcs-, cipőkanál-, ruhacsipesz- és ki tudja még milyen sok más tartó. Régóta készülök rá, hogy az otthoni félrerakott apróságok, ne csak a fiókban öregedjenek, hanem dekoráció és használható tárgy együttes jöjjön létre. Még tavasszal szedtem össze az első képen látható fiókgyűjteményt.

A doboz valójában egy egykori íróasztalfiók apósom egykori műhelyéből származik. Apósom egy sajtgyár TMK műhelyét vezette. Az íróasztala tönkrement, és leselejtezték, de apósom az egyik fiókot megmentette, mert megszerette, meg amúgy is mindent eltett, amit még használhatónak ítélt. Az íróasztalfiókból otthon a cipőtisztító felszerelések doboza lett. Amikor én megtaláltam, már csak néhány beszáradt cipőkrémek, és egy sörtehiányos sárkefe laktak a fiókban. Én megláttam, megtetszett. Megálmodtam belőle egy kulcstartó mindenest.

A fiókkal elég sokat kellett foglalkoznom. A szú már beleköltözött, és a fiókot meg kellett szabadítanom vagy negyven év koszától, és lakkrétegétől. A fiókba még alkottam két dobozkát, egy kicsit és egy nagyot. A dobozokat egy általam megmentett nagyobb dobozból készítettem, mely eredetileg egy távol keleti teáskészlet csomagolása volt. Feleségem kidobta volna a készlet dobozát, ha hagyom. De egy újrahasznosító múltmentőnek ez nagy kincs, így lett belőle kettő kis doboz. Valójában a kulcstartó kampókon kívül semmi mást nem kellett hozzá vásárolnom, mert minden megvolt már, csak össze kellett rendezni. Még a nyolcvanas években Etiópiából Kazahun barátomtól ajándékba kapott cipőkanalat is megtaláltam. Már húsz éve várta a szekrény mélyén, hogy a letörött darabját visszaragasszam. Most megtettem.
Az előző hétvégén aztán összehoztam a mindenes kulcstartót. Már csak pácolni, és lakkozni kell. Remélem hamarosan az előszoba dísze lesz, és minden megtalálható lesz benne, amire egy előszobában szükség lesz.

Még a múlt évben felújított sámfának is találtam új funkciót, mert csak az elejét rögzítettem a kulcstartóhoz. A sámfa hátsó részét, ha felemeljük, rögzíthető, mindenféle üzenet a következő távozónak, mint például: „Ne felejtsd itthon az uzsonnát !”.

Szerző: MULTMENTO  2012.07.04. 02:15 Szólj hozzá!

Címkék: fa barkács fém bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr634623728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása