Egy újabb Zsolnay kerámiával burkolt templom következik. Természetesen lesz még több is, hisz szakrális épületből is sokat díszítettek Zsolnayval. Nekem és sokaknak kedvencem ez a templom. Nem fényképezhető jól, mert ha messzebbről fényképezzük a fák pont a Zsolnay díszeket takarják.

A templom honlapján többek között az alábbi olvasható róla:
 
„Két sikertelen pályázat után az építő bizottság Árkay Aladárt bízta meg a tervek elkészítésével, s ő építette meg az új templomot. A temesvári származású Árkay a kiváló műlakatos iparművész, Árkay Sándor fiaként született, akinek nevéhez fűződik többek között a New York palota, a Nyugati pályaudvar kovácsoltvas díszítése. Árkay Aladár páratlanul dinamikusan alakuló életművének egyik mérföldköve templomunk. Gerle János művészettörténész szavaival: "a késő szecessziós építészet egyik csúcspontja, a századfordulós stílustörekvések és nemzetközi hatások szintetizáló összefoglalása." A Magyar Iparművész hasábjain pedig így fogalmazott valaki: "Károli Gáspár nyelvének építészetre fordítása ez, súlyos veretű, kemény magyarság." Méltán szerepel Árkay neve és templomunk is több művészettörténeti munkában, méltán keresik fel külföldről és hazánkból is építészhallgatók, akik tanulnak erről a templomról. S nem véletlenül csodálkoznak rá jegyespárok is a templom szépségére. Az alkotás az építészt dicséri, a tehetség pedig az Alkotót, Istenünket. Áldjuk őt mindezért! „ Forrás: http://www.fasor.hu/

Szerző: MULTMENTO  2012.07.14. 01:19 5 komment

Címkék: szakrália zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr994625984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.07.14. 07:20:14

Öröm a szívemnek olyasmit olvasni, hogy a templom díszei is, meg az orgonája is pécsi eredetű...
Sajnos azonban akárhogy nézegettem és kerestem, arról semmit nem találtam, hogy a mozaikok? kockák? díszek mit is ábrázolnak. Csak valamiféle absztrakt figurák, vagy van valami jelentésük ?

MULTMENTO 2012.07.14. 15:57:49

@aranyosfodorka: Én azt olvastam a díszeiről, hogy magyar népművészeti motívumok (zömében erdélyi)leegyszerűsítései. Közelről tekintve nagyon sok szűrhímzésre hajazó motívum található a díszeken. Főleg a belső terekben, amelyekről kevés kép található az Interneten.

kisbela 2012.07.15. 16:09:03

A bejárat körüli díszek közt sok olyan van amiket nagyapám faragott 40-50-60...évvel ezelőtt.Jó volt látni.Rengetegszer elmentem a templom előtt,de sosem vettem észre!

kisbela 2012.07.15. 17:32:33

Úgy értettem,hogy hasonlókat faragott.

MULTMENTO 2012.07.19. 12:37:15

@kisbela: Szerintem is a fafaragók motívumkincsei is közös tőről fakadnak, mint a szőrhímzők, meg fazekasok mintái.
süti beállítások módosítása