Már egy éve, hogy a lányom kitalálta, hogy neki a galériájára raklapból kell kettő ülőalkalmatosság, mely szükség esetén vendégággyá is alakítható.  Én - jó apához -, illően elkezdtem szervezkedni. Raklap beszerzés, csiszolás, lakkozás. Majd a raklap méretéhez matrac gyártatás, és a matrachoz megfelelő huzat. Úgy gondoltuk ki a feleségemmel, hogy 2012 karácsonyára majd át is adjuk. Már októberben megvolt a két raklap a közeli zöldség boltból. A raklapok aztán a padláson várták a jó időt, és a kedvemet, hogy lecsiszoljam őket. A matrac is a Karácsony előtti hétre készült el. Egy ilyen ipari stílusú ágyhoz egyszerű huzatú matracot képzeltem. A kárpitossal úgy beszéltem meg, hogy a legjobb lesz jó erős grádliból elkészíteni. Grádliból is létezik többféle, de sikerült a klasszikus csíkosat beszerezni hozzá. Eredetileg azt szerettem volna, ha úgy néz ki, mint a régi matracok, szélei szélesen levarrva, és saját huzatával bevont gombok lettek volna a matracon. Aztán a kárpitossal megbeszéltük, hogy a széle marad, de a gombok felejtősek. Cserébe a matrac huzata zipzáras, és levehető, így ha koszos lesz, mosható.  

Karácsonyra félig készen átadtuk lányom ajándékát. Most, hogy végre eljött a tavasz a teraszunkon a raklapokat lecsiszoltam, és lekentem vastaglazúrral. Miután megszáradt, az aljára textil tappancsokat ragasztottam, oda ahol a szegek végei vannak. Így szerencsére nem karcolja össze a parkettát. A raklapból elkészült végre a galériára az ülő-fekvő alkalmatosság. Az alábbi fotók apránként mutatják be az elkészülés pillanatképeit. Az utolsón láthatjátok az elkényeztetett szerencsemalacunkat, aki rögtön kényelembe is helyezte magát.  

raklap1.JPG

raklap2.JPG

raklap3.JPG

raklap5.JPG

raklap4.JPG

raklap6.JPG

raklap7.JPG

raklap8.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.03.13. 07:18 8 komment · 1 trackback

Címkék: fa barkács bútor textil

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr605126204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.14. 15:00:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisbela1 2013.03.13. 08:01:45

Jó a raklapos ágy,de az a szerencsemalac mindent visz!
Nagyon kedves.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.03.13. 09:00:14

Szeretem, amikor egy szöveg meglódítja a fantáziámat. Vagyis inkább előhozza az emlékeimet. Merthogy a raklapról azonnal „beugrott”- hogy anno, amikor még béreltem egy kis kertet, megboldogult kutyás életemben, azon volt egy kis faház. Hát ott volt kint is, bent is ilyesféle raklap-ülőke, 3-3 db. egymáson, rajta rongyokkal – oda az is jó volt…Csoda praktikus dolog, én nagyon szerettem, sokat ücsörögtem rajtuk és boldog voltam – persze nem csak azért, mert raklap volt alattam, de tán azért is….
A másik a matrac. Azt nem írtad meg, hogy miből van, de ránézésre úgy saccolom, hogy habszivacs. Márpedig az valami olyan szörnyűséges dolog, hogy én majd meghalok tőle. Nem bírok rajta aludni. Olyan, mintha a pokol lángjai közt feküdnék, csak ébren forgolódom. Az én ágyamban békebeli afrik matracok vannak, pátyolgatom is őket, pár éve húzattam át, kárpitossal, és nyaranta rendszeresen kiteszem szellőzni őket, meg kiporolom. Nincs ennél jobb fekhely.
Na, szóval egy post, két jó kis gondolat nálam. Köszi.

Morzso · http://mokrativ.blog.hu 2013.03.14. 11:32:07

Kedves Poszter :)

nagyon autentikus lett, teljesen jó így, aki pedig ennél jobbat is ki tud belőle hozni, nosza rajta, előtte a nagy lehetőség :)
Kedvcsinálónak még:
www.google.hu/search?q=raklap+b%C3%BAtor&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=z6VBUbbsAYaOtAaOhIGwAg&biw=1280&bih=675&sei=1aVBUfOMGMSbtQbMyIDIDA

Egyszer majd én is neki állok egy dohányzó asztalkénak.

baliquez 2013.03.14. 12:16:49

@teddybear01: örülök hogy tetszik, ez egy igen régi fotó, már nyáron rákerült egy változtatható dőlésszögű zsindelyes.. raklap :) Körbe van pakolva szalmabálákkal szigetelésképp télen.

greybull 2013.03.14. 12:58:18

az ötlet nem rossz, de pont még egy "emelettel" kellene magasabbnak lennie, hogy ülőalkalmatosságként is jó legyen.

átlátó 2013.03.14. 13:47:18

Nagyon izgalmas... de komolyan.
süti beállítások módosítása