A címet bővebben kifejtve, azt jelenti, hogy számomra új a most bemutatott képeslap. Ezt a képeslapot a postabélyegző szerint 1957-ben adták fel. A hátoldalán, ha sok nincs is, azért sokat elárul. Ezt a képeslapot a Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata adta ki. A címzett a XIII. kerület Bulcsú utcában élt, pont abban a házban, amelyikben az én fogorvosom dolgozik.

komlo2.JPG

Érdekes egybeesés, de nem ezért vettem meg ezt a képeslapot. Komló, szülővárosom miatt vettem meg ezt a képet. A képet még akkor készítették, amikor én meg sem születtem. A kórház épülete, már látszik a templomtorony mögött, amelyikben én néhány évvel később megszülettem. A Szénbányászati Tröszt épületét éppen akkor fejezhették be. A Kossuth Bánya bejárata - ahol az én gyerekkoromban a népesek szállították a bányászokat -, már látszik. A Kossuth bányaüzemhez vezető út még földút. Ugyanakkor az én gyerekkoromban sem volt tisztább, hisz a teherautókról lehulló por folyamatosan szennyezte a betonutat.  A bányászok közül egyik sem ismerős, bár édesapám már ott lehetne, fiatal segédvájárként. Édesapám akkoriban a legényszálláson élt Komlón, és a Kossuth bányaüzemben dolgozott.

komlo1.JPG A fenti indokok miatt nem tudtam ellenállni a múlt héten a kísértésnek, és megvettem ezt a képeslapot. Nekem most ez a képeslapom a legújabb szerzeményem. 

Szerző: MULTMENTO  2013.05.10. 06:05 2 komment

Címkék: Komló

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr475282888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2013.05.11. 07:41:37

Szívedet nem akarnám fájdítani, de pl. létezik egy "kis könyv"- már akinek megvan,melynek az adatai a következők :
A komlói munkásság életkörülményei 1955-1959 Kiadta : a Komlói Szénbányászati Tröszt /Komló,1961/300 pl./kb.14,5x20,5 cm/130 old/- sok fényképpel,adattal, stb.
Jómagam is sokat olvasgattam,bár édesapám "csak" ott dolgozott ill. emlékezetem szerint (?) 1963-ban vagy 64-ben (nyári üzemi gyakorlat) dolgoztam a Közp.Gépüzembem ( 2 műszakban !) - és csak-csak voltak tapasztalataim az ott élő emberekről,a városról és sok egyéb másról. Mellesleg a "Kossuth bánya bejárata" t- azt altárónak nevezik,de lényegtelen itt és most,mint ahogy az,hogy pl. a Kossuth bányai fürdőépületben volt az öltözőnk+fürdés a bányászokkal együtt. Állítólag Pécsett elkezdték a bányászattal kapcsolatos anyagok digitalizálását (könyvtárban) és talán tudod,hogy a "bányászoknak" mennyi facebook oldaluk is van...vagy pl. a facebookon Nemesi Árpád fotói. Persze,magam is "vallom"- egy-egy könyv,-vagy legyen az képeslap "birtoklása"- valahogy másabb,mint a neten nézni ugyanazt. ( vagy ki tudja) _

MULTMENTO 2013.05.13. 07:43:25

@@X: Azt a kiskönyvet, már én is forgattam. Nem fáj tőle a szívem, hogy nem birtoklom. Van másik, hasonlóan kicsi helytörténeti könyvem Komlóról. A fürdőépületben én is voltam többször. Csak egyszer fürödtem ott az osztály bányalátogatása alkalmával. A facebookon az én bányász osztálytársaim is többször hivatkoznak és tesznek fel régi képeket, azokat is nézegetem. Ezen a képeslapon annyi információ és motívum van egybesűrítve Komlóról, hogy "mindenáron" meg kellett vennem.
süti beállítások módosítása