balett01.JPGAz Andrássy út a főváros legszebb sugárútja. Jó végigmenni rajta. Egyetlen csúfsága évek óta az Operaházzal szembeni épület. Az épületdíszeiről Zsolnay Teréz visszaemlékezéseiben olvastam: „Terrakották készültek még a Lechner és Pártos által épített MÁV palota díszítéséhez. Ez volt a kezdete a Lechnerrel közösen végzett sok munkának. „ (Zsolnay, CORVINA kiadó 1980, 160. oldal). Én sokáig kerestem, hogy melyik is lehet ez az épület, aztán a Zsolnay Épületkerámiák Budapesten című könyvből kiderült, hogy ez a Balettintézet egykori épülete. De sokszor mentem én el e romantikus külsejű épület előtt.  Évtizedekkel ezelőtt az árkádja alatt nyaranként kávézó működött. Jó volt előtte elmenni, látni a sok boldog turistát, akik fényképezték az épületet, és hozzátartozókat a jól karbantartott épület előtt. Most. Legalább tíz éve csúnya állványok alatt kerülhetjük meg, hogy ne kapjunk a fejünkre a lehulló épületdíszekből. Írni mindig írnak róla. A múlt évben például ezt a cikket róla: http://index.hu/belfold/budapest/2013/09/03/luxushotel_lesz_a_balettintezetet/  

balett1.JPG

balett2.JPG

balett02.JPG 

balett3.JPG

Többször fényképeztem le. Legutóbb az Operaház lépcsőjéről. Miközben fényképeztem, hallottam, hogy a közelemből egy madár énekel. Olyan kedves volt ezen a szombat délután, hogy megkerestem a hang forrását. Láss csodát az énekes madár egy feketerigó volt az Operaház melletti kis tenyérnyi zöld felület közepén. Nem volt félős. Megengedte, hogy fényképet készítsek róla.  

balett4.JPG

Szerző: MULTMENTO  2014.02.19. 06:21 8 komment

Címkék: épület sarokház zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr915806697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔batyu♔ 2014.02.19. 18:18:44

Már régen szénné kellett volna büntetni a portugál befektetőket. Ez egyben a többi hasonló spekulánst is elriasztaná.

Tarlós amúgy próbált lépni, rá is mászott azonnal a liberális média. Pedig épp Tarlósék kötelessége annak megakadályozása, hogy kiemelt helyen ilyen épületek lehessenek.

A többi lerobban épület tulajdonosait is kötelezném a teljes felújításra. Ha nem tudják megoldani, büntetés.

Nívea 2014.02.19. 18:27:17

Nem értem, Tarlós miért nem államosítja vissza. A liberálisok tehetnek egy szívességet!

♔batyu♔ 2014.02.19. 18:31:23

@Nívea: Ezt én sem értem. Több éve pusztul egyik legszebb épületünk.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.02.19. 20:58:24

Nos...igen...
de legalább egy feketerigót találtál. Ráadásul énekelt is neked. Lehet, csak ennyivel be kell érjed....

RÖVIDLÁTÓ 2014.02.19. 22:59:17

A Nagy Várostörténeti Enciklopédia szerint az épület még arról is különösen híres, hogy a gyerekkoromat a mögötte lévő házban töltöttem.
Az emléktáblát Tarlós még nem helyezte ki, de hamarosan a Közgyűlés elé terjesztik.

AnnaKarenina 2014.02.20. 00:10:11

Érthetetlen, hogy műemlékek eladásáról a kerületi önkormányzat rendelkezhet (1997-ben Verók István volt a polgármester), vagy ha már igen, akkor arról nem rendelkeztek, hogy állagmegóvás, felújítás hiányában a tulajdon bizonyos idő elteltével visszaszálljon az eredeti tulajdonosra.
süti beállítások módosítása