Az év végén, a munkahelyemen új mozgalom indult. A televíziós vacsoracsatás műsorokon felbuzdulva kitaláltuk, hogy legyen hasonló a munkahelyi étkezőkben is. Csoportok alakulnak, és minden nap más hozza be a saját főztjét ebédre. Én is beneveztem egy menüsorral, melyet még le is dokumentáltam, így itt a blogon is bemutatom, mert szerintem egy adventi vasárnapi ebéd tökéletes menüsora lehet.

Amikor beneveztem az „Ebédelj velem” pilot projektjébe hamar eszembe jutott, hogy én menüm az alábbi lesz:

• Sütőtök krémleves

• Töltött dagadó rizi-bizivel és házi savanyú uborkával

Úgy gondoltam ezzel a menüsorral nagyot nem bukhatok, hisz korábban már többször elkészítettem. A sütőtök krémleves gyerekeim kívánságára tanultam meg, és készítem. A receptjét eredetileg az internetről szedtem, de ma már saját receptúra szerint készítem. 

menum1.JPGHozzávalók:

• 1 sütőtök

• 1 kisebb hagyma

• 1 paprika

• 1 sárgarépa

• 1 kevéske gyömbér

• 2 dl tejszín

• 2 evőkanál liszt

• Fűszerek (só,  bors, őrölt koriander );olaj

A sütőtök általában a kanadai sütőtök. Ennek a színes élénkebb sárga, mint a  hagyományos, és az íze édesebb, a magja is kevesebb.

menum2.JPG

A sárgarépát meghámozom, karikákra vágom, és a megtisztított apróra vágott főzőhagymával, egy evőkanálnyi olajon megpirítom.

 

menum3.JPG

Az így megpirított sárgarépának jobban kijön az íze. Ha a hagyma megpirult, felöntöm vízzel, és hozzávágom a megtisztított sütőtököt kockákban. A megtisztított gyömbérből is apró kockákat vágok. és a paprikát is karikákra vágva hozzáadom. Az egészre frissen őrölt borsot szórok.Ha megpuhult egy turmix géppel pépesítem. Majd az egészhez tejszínes liszthabarást készítek. Ha a habarással felfőztük a krémlevesünket pirított kenyérchipsszel és /vagy pirított tökmaggal tálaljuk.

menum4.JPG

A töltött dagadót nagymamámtól tanultam.

menum5.JPGHozzávalók:

• tölteni való dagadó

• 25 dkg darált hús

• 4 db tojás

• 1 zsemle

• fűszerek (bors, só, vegeta, petrezselyem, mustár, fokhagyma)

• 1 kisebb fej hagyma

• olaj

A darált húshoz adom a vízben áztatott és jól kinyomkodott zsemlét. Egy fej apróra vágott hagymát, kettő gerezd reszelt fokhagymával ízesítem. Egy egész tojást keverek hozzá. Nagymamámtól azt tanultam, hogy annyi tojást verjünk hozzá, amennyi zsemlét teszünk bele. Hozzáadjuk a fűszereket. A tölteléket alaposan megkeverjük. Általában sósabbra keverjük, mint amelyen sós végeredményt várunk, mert a hús sütéskor elvesz a töltelék sósságából.

menum6.JPG

Az óvatosan felszúrt dagadóba töltjük a tölteléket úgy, hogy egy dagadóba még három keményre főtt tojást is teszünk a töltelék közepébe, hogy felvágva majd még szebb legyen.

menum7.JPG

Tepsiben süssük, úgy hogy aljára egy kis olajat tegyünk, és kívülről mustáros fokhagymás vegetás keverékkel a megtöltött dagadót egyenletesen bekenjük. 

menum8.JPGA töltött hús szeletekre és a hozzá tálat rizi-bizire a kisült szószát locsolhatjuk, mely jól kiegészíti az amúgy szárazra sült töltött dagadót.

menum9.JPG

Szerző: MULTMENTO  2014.12.13. 06:14 2 komment

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr706962547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.12.13. 08:29:16

Biztos sikered lesz a kollégáidnál ! Szemre is szép és bizonyára finom is - kár, hogy nem tudok belőle egy kis kóstolót kapni :-)

MULTMENTO 2014.12.15. 16:18:36

@aranyosfodorka: Jó is lenne, ha közelebb élnénk egymáshoz, mert maradt belőle kóstolni való. Nem értékeltük, és pontoztuk egymást, de a szubjektív összehasonlításban, az én menüm a második volt, a nekem legjobban ízlő sült pisztrángos menü után :-)
süti beállítások módosítása