Régóta készülök, hogy fényképezzek, és írjak az Országházról. Nehéz dolgom van, mert a legtöbbet fényképezett magyarországi épület. Zsolnay kerámia mániámból kifolyólag kihagyhatatlan, mert szinte megszámlálhatatlanul sok Zsolnay műtárgy van rajta és benne. Igencsak nehéz dolga volt Múltmentőnek, mert ha kívülről csak tisztes távolból engedik fényképezni, belülre is csak jegy ellenében és szigorú ellenőrzés után lehet bejutni. Volt időszak, amikor ingyenes belépőm volt a Parlament épületébe. Az igazsághoz tartozik, hogy az épület egy nagyon kicsi részébe, a könyvtárába volt engedélyem belépni, és ott kutatni. Már könyvtárlátogató koromban rájöttem, hogy a parlament belső terei, udvarai, és belső homlokzatdíszítései, azok apróbb részletei jobban megfognak, mint a sokat fényképezett neogótikus külső homlokzat.

az_orszaghaz24.JPGAz alkalom eljött. Családi rokonlátogatásra érkeztek sógoromék, szombati programnak a Parlamentlátogatást választották. Engem választottak kísérőnek. Belépéskor, én voltam az egyetlen, aki fennakadt az Országházi belépő rendszeren. Az oldaltáskámat átvilágították, és egy fegyvernek látszó tárgy - a négy centiméter pengehosszúsági svájci bicskám – miatt húzódott el a Parlamentbe történő bejutásom. Szerencsére a fényképezőgépem nem minősült fegyvernek, így tudtam fényképet készíteni a bloghoz.

az_orszaghaz11.JPGA kupolacsarnok kivételével mindenütt lehetett fényképeket készíteni. Ez a tény nagyon nem lombozott le, mert a kupolacsarnokról és a koronázási ékszerekről szinte megszámlálhatatlan mennyiségű kép van a neten. Így legalább nem rontottam a színvonalat az én amatőr képeimmel.

az_orszaghaz1.JPGRégóta megvan nekem a Képzőművészeti Alap által kiadott fotósorozatom a hatvanas évekből. Sokszor gondoltam rá, hogy ezt a sorozatot is bemutatom itt a blogon, most itt az alkalom, mert így látható, hogy ha az Ország háza építészetileg nem változott, de a benne levő termek elnevezése egy kicsit különbözik.

az_orszaghaz2.JPG Itt van a Kongresszusi ülésterem. Nekem nem sikerült ilyen üresen lefényképezni ezt a termet.

az_orszaghaz17.JPGA bejárathoz bemehettünk, és befényképezhettünk. Bemenni csak VIP-eseknek lehetett, de ők a levezető elnök helyét is kipróbálhatták, és készültek a fényképek. Megtudtuk, hogy most ezt a termet nem használják, de valaha ez volt felsőházi ülésterem.

az_orszaghaz18.JPGA felsőházi ülésterem folyosóján még ott vannak a szivartartók, amelyekben egykor ott füstölgött a képviselők szivarja, amíg az ülésteremben a szónokot hallgatták. A szivarokat nem illet eloltani, ezért, ha sokáig tartott az beszéd a drága Havanna szivar is hamuvá lett. Megtudtuk, hogy innét származik a szólásunk, hogy „Ez a beszéd egy Havannát is megér.”.  

az_orszaghaz7.JPG

az_orszaghaz15.JPG

az_orszaghaz16.JPGA társalgó kényelmes ülő alkalmatosságait kipróbáltuk. Jól esett rajtuk az ülés. A Zsolnay pirogránit szobrok csodálatosan szépek, kár hogy nem tudtam jó képeket lőni róluk.

az_orszaghaz22.JPG

Az országház makettje. Jól látszik, hogy a térről alagút megy a házhoz. Az alagút végén levő kutakba jeget hordtak, és innét áramlott nyáron a hűs levegő az Országház tereibe, hogy a képviselők nehogy hőgutát kapjanak.

az_orszaghaz3.JPG

az_orszaghaz4.JPG

az_orszaghaz5.JPG

az_orszaghaz6.JPG

az_orszaghaz8.JPG

az_orszaghaz9.JPG

az_orszaghaz10.JPG

az_orszaghaz12.JPG

az_orszaghaz13.JPG

az_orszaghaz14.JPG

az_orszaghaz19.JPG

az_orszaghaz20.JPG

az_orszaghaz21.JPG

az_orszaghaz23.JPG

Szerző: MULTMENTO  2015.08.12. 06:39 5 komment

Címkék: papír épület zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr657674090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.08.12. 18:25:45

Nagyon régen jártam ott. Már alig emlékszem - de valamiért úgy él az emlékezetemben, hogy a mértek nyűgöztek le engem. Ugyan a ház nem tehet arról, ami benne zajlik - de valahogy mostanság nem kívánkoznék oda bemenni......

MULTMENTO 2015.08.12. 20:35:33

@aranyosfodorka: A méretei valóban lenyűgözőek. Nagyságát még a Trianon előtti Magyarországra tervezték. A kupolacsarnok fölötti torony a honfoglalás évének magasságára épült. A maketten látszik, hogy a kupolacsarnok fölött mekkora kihasználatlan üres tér van, emiatt, hogy kijöjjenek a nevezetes évszámok.

mickey7 · www.dunaninnendunantul.blogspot.hu 2015.08.13. 09:44:24

Én még soha nem voltam az ország házában, talán majd egyszer...
Szokták volt mondani, hogy a szépség a részletekben rejlik :) A szivartartókról már hallottam korábban is és fotókat is láttam. Nagyon érdekes és tetszik. Amikor először láttam róla fotót nem tudtam, hogy mit is látok :)

MULTMENTO 2015.08.13. 10:18:19

@mickey7: Érdemes rá befizetni, mert lehet bent fotózni, és Neked biztosan jobban is sikerülnek majd a képeid, mint nekem.
süti beállítások módosítása