esterhazy_melinda1004.jpg

Amikor Kismartoni Esterházy kastélyban jártunk, jó lett volna találkoznunk a kastély úrnőjével. Sajnos akkor a kiállítótermekben csak a róla készült képeket láthattuk. Aztán egyszer csak a netes piactéren megláttam a kastély úrnőjéről írt könyvet. A könyvet Julikának ajánlotta a könyv főszereplője. Amikor megvásároltam, és átvettem, reménykedtem, hogy majd Julikától vehetem át a könyvet, és mesél majd a Hercegnével történt találkozásáról. Aztán kiderült, hogy másodkézből vásároltam meg ezt a dedikált életrajzi könyvet. Azért így is örülök, hogy a feleségem születésnapjára a kedvenc írójának oldalági rokonától ajándékozhattam egy könyvet. 

esterhazy_melinda1005.jpgOttrubay Melinda, férjezett nevén galántai Esterházy Melinda hercegné (Budapest, 1920. május 24. – Kismarton, 2014. augusztus 28.) balett-táncosnő volt.

 esterhazy_melinda_1.jpg

Édesapja dr. Ottrubay Dezső törvényszéki elnök volt. Brada Ede magániskolájában kezdte tanulmányait. 1931-ben egy növendékmatinén tűnt fel. 1933-ban került a budapesti Operaház balettkarába. Itt Brada Rezső balettmester vette át képzését. Második évadjától címzetes magántáncos, 1937-től magántáncos, 1942-től első magántáncos, „primabalerina assoluta" volt. Karrierje csúcsán ismerkedett meg későbbi férjével, V. Esterházy Pál herceggel, akivel 1946-ban házasságot kötött, és ekkor felhagyott balett-táncosi pályafutásával.

 esterhazy_targyalas.JPG

Férjét 1949-ben, a Mindszenty-perben hosszú fogságra és teljes vagyonelkobzásra ítélték. Az 1956-os forradalom alatt kiszabadult. A hercegi pár Zürichben telepedett le és ott élt egészen a herceg 1989 áprilisában bekövetkezett haláláig. Az özvegy unokaöccsével, dr. Ottrubay Istvánnal lett az Esterházy-vagyon kezelője.

esterhazy_melinda_2.jpg

1990-ben örökös tag címet kapott az Operaháztól.2002-ben teljesen visszavonult a nyilvánosságtól. Forrás: http://esterhazy.at/hu/melinda/3867285/Gyonyoru-gyermekkor-nagyszeru-karrier-boldog-hazassag-Akarhatok

Szerző: MULTMENTO  2015.09.23. 07:50 3 komment

Címkék: könyv lánykérés

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr387764096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.09.23. 08:27:49

Szuper !!! Már megint micsoda jó kis történet. Megnéztem (eddig nem ismertem) az Esterházyak oldalát is. Érdemes....

mammka2 2015.09.23. 09:56:59

Milyen szép!!!! Nagyon kedves ajándék a feleségednek.

MULTMENTO 2015.09.24. 09:09:59

@aranyosfodorka: Maga könyv is izgalmas riportregény, a feleségem a hétvégén hamar ki is olvasta:-)
süti beállítások módosítása