Sikerült Karácsonyra a nemrég bemutatott fabőrönd restaurálását befejezni. A cseresznyepáccal a bőröndöt kívül lekentem, és vékonylazúrral az egész művemet lekezeltem. Sikerült az egykori rézcsavarokhoz hasonló újakat vennem, ezzel a bőrönd visszakapta egykori díszeit.

falvedos_befejezes1.JPG

Aztán gondoltam az eddig összegyűlt magyarországi német falvédőgyűjteményünk beköltöztetem a bőröndbe. Minden egyes összehajtogatott falvédőre egy-egy kartoncsík került a származási hely megjelölésével. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a bőröndbe épp elfért az összes falvédőnk.

falvedos_befejezes2.JPG

falvedos_befejezes3.JPG

Amennyiben újabbak kerülnek beszerzésre megint kereshetek egy újabb restaurálni való bőröndöt. Azért mostanában nem nagyon fogunk mi újabb német feliratos textíliákra találni, van időnk. A kész és megpakolt bőröndöt aztán becsomagoltam, és hagyományos spárgával bekötöztem, mint csomagot szokták.

falvedos_befejezes4.JPG

A csomagolópapírra ráírtam azoknak a településeknek, megyéknek a nevét, ahonnét a bőröndben falvédők származnak. Így került az egész a karácsonyfánk alá. A karácsonyfánkról most nem tudok sokat írni, mert nem a megszokott sérült fa került idén a lakásba, hanem egy olyan szabályos, mint amilyeneket a mesekönyvekbe és képeslapokra szoktak rajzolni.

falvedos_befejezes5.JPG

Szerző: MULTMENTO  2016.01.06. 06:24 5 komment

Címkék: barkács papír textil szakrália régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr208216396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.06. 10:01:21

Szép lett a bőrönd, remélem, örült is neki a megajándékozott. A fátok idén valóban tökéletes ! Mivel "havaztad" be ? Valami műhóval ? Olyan, mint az igazi.

MULTMENTO 2016.01.06. 19:02:31

@aranyosfodorka: Semmivel nem havaztam be a fát, egyszerűen a led izzósort kapcsoltam be és az vetít rá ilyen fehéres fényt. Több fotót csináltam, és azt választottam ki, ahol havasabbnak látszik. egy kicsit havasnak látszik :-)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.07. 18:25:38

Nahát, nagyon cseles. Biztos voltam benne, hogy valami van az ágakon (nem csak a fény).

Holdgyöngy 2016.01.21. 18:36:14

Barátnőm a pécsi vásáron vett nekem német eredetű/monogramos törülközőt. Bár, valószínű ezt a forrást te is ismered. Utólag tudatosult bennem, hogy falvédőgyűjteményt tettél bele. Méltó tárhelyet csináltál nekik.

MULTMENTO 2016.01.22. 09:59:21

@Holdgyöngy: Igen a Pécsi vásár jó lelelőhely szokott lenni a német szöveges falvédőkhöz. Sajnos most már nem Baranyában élünk, így ritkán jutunk le.
süti beállítások módosítása