Az idei évben is lementünk a Solymári búcsúba. Nem hagyhattuk ki, hisz a múlt ősszel is kitűnő házi lekvárokat vettünk ott.

solymar1.jpg

A következő meghirdetett programra mentünk el: Jótékonysági napok: SvábHázi sütimustra, bolhapiac és a solymári amatőr kézművesek kirakodóvására: táskák, horgolt és hímzett csipkék és terítők, fülbevalók, solymári házi-lekvárok és szörpök standja. Hamvas-fröccs-stand.

solymar2.jpg

A Kompanei sváb nyelvű amatőr színjátszócsoport előadása a pajtaszínpadon: Hartmann Hellebrandt Hilda „Fleickl” című komédiájából láthatunk részleteket. Forrás: http://bauernhaussolymar.blogspot.hu/

solymar3.jpg

A bolhapiacom megtalálható volt, minden olyan lakossági felajánlás, mely a falu helytörténeti gyűjteményébe nem illett, vagy volt már belőle.

solymar4.jpg

Nagy volt a felhozatal háziszappanokból. Szerintem 50 évesnél fiatalabb sem volt.

solymar5.jpg

Volt nagy sürgés-forgás. Bár ezen a képen, még a szervező falusi aktivisták vannak többségben.

solymar6.jpg

Legutoljára a Kereskedelmi Múzeumban láttam ilyen mosószereket. Ott vitrinben őrizték, innét vihettem volna haza is.

solymar7.jpg

Amikor lemezeket látok, mindig kedvet, kapok ahhoz, hogy az otthoni lemezjátszót megjavítsam. Nincs annál jobb, mint sercegősen hallgatni a klasszikusokat.

solymar8.jpg

A solymári nyelvjárásszínház gyermekszínészei itt még civilben próbálnak a fellépésre.

solymar9.jpg

A Bauernhaus kiállítótermében Barcsik Géza grafikus Solymári Portré sorozatának képeit láthattuk. A fehér háttér előtt tetszettek.

solymar10.jpg

A kiállító terem egyik oldalán a vakolatot csak lekaparták, így véletlenszerűen látszanak a festés különböző korszakai. Ezen háttér előtt csak mereven álltam, és csodálkoztam, mintha mindig is ide készültek volna.

solymar11.jpg

Ezt a levendula koszorút csak úgy lefényképeztem, mert tetszett.

solymar12.jpg

Muskátli a gangon, háttérben egy kaszaélesítő üllő. Az én nagyapámnak csak egy fatuskóba vert üllője volt.

solymar13.jpg

A virágvásár standja induláskor még mutatós volt, aztán szerencsére vitték.

solymar14.jpg

A ház sütőköre kitett magáért. Volt mindenféle sütemény, aki akarta, az önköltségi áron a receptfüzetüket is megvásárolhatta.

solymar15.jpg

A házi lekvárok is kínálták magukat. Hoztunk is belőle a téli estékre.

solymar16.jpg

Láthatóan gyűlik az adomány, remélhetőleg a Bauernhaus is tovább tud működni ezen adományokból.

solymar17.jpg

A következő képek a „Fleickl” című komédia előadásáról készítettem. Aki röviden tudni akarja, miről szól, az alábbi képes beszámolóból megtudhatja: http://www.szepsolymar.hu/blog/fleickl-avagy-a-folt-kepes-beszamolo/227

 solymar18.jpg

solymar19.jpg

solymar20.jpg

solymar21.jpg

solymar22.jpg

solymar23.jpg

solymar24.jpg

solymar25.jpg

solymar26.jpg

solymar27.jpg

solymar28.jpg

solymar29.jpg

solymar30.jpg

solymar31.jpg

solymar32.jpg

solymar33.jpg

Szerző: MULTMENTO  2017.09.23. 06:27 2 komment

Címkék: épület lánykérés régiségpiac Sváb fesztivál

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr2512869916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.09.23. 09:12:22

Nagyin jó kis beszámoló, élvezettel olvastam ! És milyen jó ötlet az a torta-kóstoló-recept-vehető megoldás ! Irigylem azokat, akiknek ilyesmi az eszébe jut.

MULTMENTO 2017.09.23. 18:09:27

@aranyosfodorka: Örülök neki, hogy tetszik. Őszi sváb fesztiválokról még sokat fogok az ősszel írni, mert sok hasonlón vettünk részt. Egy kicsit félek, hogy majd unalmassá fog válni. Én egyre inkább szeretem az ilyen látogatásokat. Feleségemnek munka, nekem meg egy kis szórakozás.
süti beállítások módosítása