Nemrég írtam a női kártyaasztal restaurálási tervemről, és sajnos most azt kell írnom, hogy füstbe ment. Legalább is a közeli jövőben nem tudom megvalósítani, egyrészt anyagi okok, másrészt az alkatrészek hiánya miatt. Az alkatrész gyártását legföljebb karácsonyra ígérik. Ilyenkor persze először gondolkodóba esik az ember, aztán keres valami más felújítandót. Én is elővettem régebbi tervemet és elővettem ezeket a fém alkatrészeket. Ez egy két világháború között készült öntöttvas csillár néhány épségben megmaradt darabja. A padláson több darabot találtunk, de a csillár karjai töröttek és hiányosak voltak, az eredeti búrájuk sem volt meg. A családból már senki sem emlékezett arra, hogy milyen is volt régen. Hát én gondolkodtam és elkezdtem az ép darabokat máshogy összeilleszteni. Eszembe is jutott a régi orosz vicc a babakocsi gyár munkásáról, aki az alkatrészeket hazalopva babakocsit akart építeni, de panaszkodott: „Már harmadszor állok neki az összeszerelésnek, de állandóan csak harckocsi jön ki belőle. „

Nálam szerencsésen alakult és csillár alkatrészekből első ránézésre gyertyatartó lett. Átgondolva aztán rájöttem, hogy asztali állólámpának lesz ez a legjobb. A vezetéknek az üreges cső a közepén adott, egy csillár foglalat kell hozzá, valamint egy lámpaernyő. A felhasználandó öntöttvas alkatrészeket letisztítottam és elgondolkodtam a felújításán: „lefessem, hagyjam natúr, vagy kapja vissza eredeti bronzírozását. Gondoltam megpróbálkozom a galvanizáltatással, még hetekkel ezelőtt láttam, hogy a közelben van egy galvanizáló kisiparos. Összecsomagoltam a letisztított alaktrészeket és elmentem a Podmaniczky utcába. Hetényi galvanizáló mester műhelye az egyik alagsori helyiségben van, kellemes műhelyszag fogadott. Bár gondolom, aki naponta nyolc órát van ilyen műhelyszagban annak ez ártalmas, de egy műkedvelő restaurátornak ez igazi múltbeli hangulat. Szerencsém volt, és a mesterrel hamar megegyeztem, mert hasonló tárgyakat is felújít, így tudott mutatni referenciamunkát. Már nagyon várom a kész alkatrészeket, hogy folytathassam az asztali lámpát.
Szerző: MULTMENTO  2010.08.18. 15:26 Szólj hozzá!

Címkék: fém bútor öntöttvas

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr482230815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása