Általános iskolában gyerek pajtásaimmal gyakran összejártunk játszani, tanulni, barkácsolni. A hatvanas években a legtöbb ház nappalaijában orosz kakukkos óra volt műanyag előlappal. Na én ezeket nagyon gyűlöltem, de a régi láncos órákat annál inkább szerettem Öröm volt nézni, amint az öntöttvas súlyok lassan kúsznak lefelé,az idő pedig vészesen fogy és sötétedésre haza kell érni. Az öntöttvas súlyok általában fenyőtobozt formáltak, az órák előlapján meg általában festett virágminták voltak.

Az alábbi óra fényképét rendszeres olvasómtól kaptam, hogy ezt a családi órát, még édesapja mentette meg, mert hiányozott az egyik súly. Érdekes megoldásra sikeredett az öntöttvas súly pótlása, mert ilyet még nem láttam. Igazán egyedi, és rögtön új funkciója is van. Nekem a kőművesek függője jut róla eszembe. Amennyiben netán ki kell jelölni, valahol a függőlegest, most már arra is van megoldás. Leakasztjuk az órasúlyt, kötözünk rá házicérnát, és már is olyan függőlegest tudunk kijelölni ….

 

Szerző: MULTMENTO  2010.12.29. 12:08 3 komment

Címkék: óra fém öntöttvas

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr12545898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ergerberger 2010.12.30. 13:41:30

A parasztóra az milyen?
Minden egész órakor kiugrik belőle egy melegítős tirpák és bazmegol egyet?

MULTMENTO 2010.12.30. 18:10:52

@ergerberger: A láncos faliórát szokták parasztórának hívni, mert a legtöbb falusi parasztcsaládnak ilyen órára futotta, ennek egyik alfaja a kakukkos óra, mely drágább fajta volt, és módosabb parasztok házában volt. a szegényebb parsztcsaládoknál volt elterjedtebb ez a típus egyszerű festett fa, vagy fém számlappal.
süti beállítások módosítása