Nem is kígyó, bár pislog a képeken látható kis állatka. Csak azért írtam a címébe, hogy kígyócska, mert a családunk nőtagjai annyira megijedtek tőle, mint egy kígyótól. Barátságos, félős és hasznos állat az alábbi összeállításban két képen is szereplő Törékeny Kuszma (Anguis fragilis), vagy egyszerűen csak lábatlan gyík gyíkocska. A képen kétszer is szereplő kis gyíkot (az elsőn nagyon kell figyelni, hogy megtaláljuk) a  Gerecse hegységben májusi kerttakarításkor kaptam lencsevégre. Nagyon megörültem neki, hogy a telkünkön találkoztam vele. Hasznos állat, hiszen megeszi a meztelen csigákat, melyeket a családunk a kuszmánál is jobban gyűlöl. Nem örült neki, hogy megtaláltam, így hamar kereket oldott. Én meg vártam egy kicsit a fűnyírással, hogy nehogy elüssem szegénykét, és addig is lőttem néhány képet a környező tájról. Csak azért mert olyan szép ez a május is.

Szerző: MULTMENTO  2011.05.04. 11:41 5 komment

Címkék: fa virág

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr762876716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.04. 20:57:43

Látom, arra felétek is vannak repcetáblák...

A lábatlan gyíkot meg tényleg az emberek zöme kígyónak gondolja. Bár ez nem lenne baj, ha ezzel egyidőben nem támadna benne gyilkos félelem és késztetés a megölésére. Sok eltaposott, agyonvert szerencsétlent láttam régebben a réten, ahol a kutyáimat sétáltattam...:-(

MULTMENTO 2011.05.05. 07:45:09

@aranyosfodorka: Tény, hogy mostanában gyakori a repce. Reménykedem benne, hogy napraforgóföld is lesz majd, és arról is teszek majd fel képeket. Ugyankkor azt sem értem, hogy a siklóktól miért félnek ennyire az emberek, pedig azok is hasznosak.

@X 2011.05.06. 05:32:27

(Dicséretes!- mert pl. kies hazánkban minden hüllő védett?- pontosítandó. )
Csak a tv-ből tudom (pontosítandó)
"vita van" arról (is) evolúciós tapasztalatunk :a kígyó potenciálisan veszélyes állat (?)- és ez eredendően bennünk van ez a félelem ? Ki-ki döntse el maga! Szerencsére (néha) van "kígyó/hüllő simogatás" is,- (fogdosás) gyerekeknek.
Persze, más dolog az "undor"(?) és más dolog a félelem ?
[tegnap-05/05 - a 2011-es év 3.fűnyírását tartottam! Száraz volt a föld, utána kicsit meglocsoltam. Majd kb. 5 percen múlva már jöttek a feketerigók és "húzták ki" a gilisztákat. De ez egy más történet. ]
Csak egy esemény :
hetedhethatar.hu/hethatar/?p=14299 ( ha erre járnál, vagy nem ismernéd)

@X 2011.05.06. 05:37:24

Csak az ismétlést láttam csütörtökön,- Weiszer Alinda beszélgetése Bálint Györggyel - (Bocs' a linket nincs időm beírni.) Záróra c. műsor / tv. Benne: sajnálatos, hogy (napjainkban) 4 féle fő termény van : búza/kukorica/napraforgó/ repce. (Állítólag régebben, a "gazdák" majd' 15 féle "dolgot" is termesztettek)- stb.
@Aranyosf. blogjában nem sikerült régebben a beírásom a repce témánál.
(lényegtelen ma már) :-)

kisbela 2011.05.06. 18:43:48

A rigók még zuhanyozni is szoktak kukac vadászat után.Nem én locsolom őket,ők jönnek a slaghoz,ha permetszerűen locsolok.
süti beállítások módosítása