Mondhatni ma több közelmúltbeli íróra, hogy „százforintos”, könyveiket csak ennyiért veszik. A héten is elmentem egy antikvárium előtt és az ajtó előtti 100Ft-os könyvek között találtam Gáll István Ménesgazda regényét. Megvallom még nem olvastam, pedig annak idején a belőle készült filmet láttam. Összehasonlításképpen mindig szerettem a film mellett az eredeti művet is elolvasni. Harminc éve nem tettem meg. Most jó volt megvenni a regényt, hiszen ennyi pénzért ?!

Ezen kívül év elején olvastam Vámos Miklós írását, amely pont Gáll Istvánról szólt:
Lakóháza előtt is sokszor megyek el, így még azt is tudom, hogy hol született a regény. Érdekes emléktábla. Gondolom azért írták rá, hogy a „Ménesgazda c. regény írója”, mert e nélkül az arra járó nem nagyon tudná, hogy ki is élt abban a házban. Bizony így kopik az emlékezet. Mit is várunk, amikor egy író Kossuth díjas regényét 100 Ft-ért árulják?
Az íróról többet itt olvashatsz:
 
Képek: Az író emléktáblája. Jelenet a regényből készült filmből. A regény címlapja.

Szerző: MULTMENTO  2011.05.06. 08:41 5 komment

Címkék: könyv épület emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr732881534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.05.06. 09:04:22

Amikor még megvolt a Csanádi utca sarkán a könyvesbolt, no azt a boltot Gáll István könyvesboltnak hívták. Aztán megszüntették a boltot. Lett belőle valami rongyokat áruló akármi.Na erről ennyit:-(

@X 2011.05.06. 15:28:17

(De szép és jó lenne, ha én emlékeznék arra, hogy miket olvastam össze... még az általad említett cikket is majd újra fogom olvasni.)
Akit érdekelne : www.noltv.hu/video/3243.html?searchid=s4dc3f4d314a30
Más (régi szép idők!- amikor még vettem új könyveket...mennyivel könnyebb levenni a polcról,- stb.)
Vámos Miklós :Hogy volt c. könyve(2005) abban a 77>86 old. Ó u.5.
(értsd: Budapest, Ó utca 5.)
Benne Gáll Istvánról! ( Vámos a "Mesterének" nevezné- stb.)
Vigyázat, volt Gáll István filmrendező is !- lehet, azért is van a táblára kiírva az, ami. (?) Gondolom én.

@X 2011.05.06. 15:39:28

Ritka eset ? ill. mondjon ki-ki azt, amit gondol, hogy "áldás-e" a net, vagy "átok?"
www.vamosmiklos.hu/index.php/publicisztika/hogy-volt/902-mai-mitoszok

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.07. 08:22:56

:-) :-) Amikor s saját blogomban (az olvasott blogok között) megláttam ennek a postnak a címét, feljuhongtam,: Hát Bp-en lehet írót kapni és csak 100 Ft.- ???
Na ja, mire ideértem, azért kiderült, hogy író és író között van némi különbség...Én az "iható" írót nagyon szeretem, de sajnos manapság már sehol sem lehet kapni.

MULTMENTO 2011.05.07. 19:13:16

@aranyosfodorka: Én is szeretem az írót, akkor is ha tejtermék:-) valószínűleg tudat alatti áthallásként született a cím. Néha sikerül vennem írót a KAIxxxxs üzletlánc boltjaiban, de ha van hamar elfogy :-(
süti beállítások módosítása