Nemrég írtam a saját Balatoni élményemről. Erre hűséges blogolvasómtól kaptam egy levelet: „A blogodról jutott eszembe.Gondolom ez a készlet is '50-es,'60-as évek-beli. Kidobták volna,inkább elkértem.”

Megint férfias témát kaptam a Balatonhoz kapcsolódóan. Egy igazi férfiaknak összeállított neszeszer. Rákerestem a neten, és még csak hasonlót sem találtam. Nőknek való neszeszerekkel bezzeg tele van a net. Csak rá kell nézni, és máris az 50-es, 60-as években vagyunk. Fekete bakelit dobozkák. Én azt hittem, hogy a bakelit a 40-es évek találmánya, és rá kellett jönnöm, hogy tévedtem.

A bakelit a legrégebben használt valódi szintetikus műanyag. A polikondenzációs műanyagok csoportjába tartozik.Leo Hendrik Baekeland flamand vegyész 1907. július 13-án szabadalmaztatta a saját magáról elnevezett műanyagot. A fenol és a formaldehid között végbemenő kondenzációs reakció hosszú láncokat képez, amely hevítve megolvad, majd formába sajtolva térhálós szerkezet alakul ki, ami már hőre nem lágyul.
Az első bakelitből készült termék egy textilipari orsó volt. A bakelitfekete színnév kialakulásának története: a Leo Baekeland által feltalált műagyag a feltaláló nevéből márkanév, majd anyagnév lett, és ebből önállósodott a színnév. A bakelitet többféle színben gyártották, de a fekete volt a legelterjedtebb. A bakelitről való információ innét: http://hu.wikipedia.org/wiki/Bakelit_(m%C5%B1anyag)
Igazán múltidéző darab. Nem látszik rajta az intenzív használat, gondolom tulajdonosa ezt a készletet csak nyaralások alkalmával használta. Igazi NOS (New Old Stocks) darab, kár lett volna kidobni.

 

Szerző: MULTMENTO  2011.07.16. 14:04 5 komment

Címkék: koffer pipere

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr693072178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.07.16. 16:56:09

Vívódtam magamban, (=gyakran "hallás" után írok ?- és én neszesszer-nek sejtettem)- a dög melegben nem kutakodom a neten,- az idegen szavak szótár szerint 2 sz és francia szó. (?)Na, de ne bonyolítsam jobban.
Jutott még eszembe a valamilyen... lemezből készült (?) penge élesítő "eszköz"-ráérőbbek esetleg a neten kutakodjanak utána. :-)

@X 2011.07.16. 16:59:58

Google keresőbe írva:
"Bakony" borotvapenge élesítő készülék :-) :-)

MULTMENTO 2011.07.16. 17:05:38

@@X: A neszeszert először én is két sz-el írtam, de a Word helyesírás ellenőrzőjének az nem tetszett, így maradtam az sz-nél. Ezek a mai helyesírás szabályok ?!:-)

MULTMENTO 2011.07.16. 17:11:58

@@X: Pengeélezővel én is foglalkoztam:
multmento.blog.hu/2010/11/16/borotvalkozas_harminc_evvel_ezelott
BAkony típusú pengeélezőt most láttam először, tényleg érdekes kis készülék volt:-)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.07.16. 19:38:25

Jópofa és hasznos kis készlet lehetett. Tényleg minden megvan benne, ami egy utazás alatt szükségessé válhat. Nem is értem, ma miért nem gyártanak ilyesmit ? Tán mert "szakosodtunk" az "eldobós" dolgokra, megvesszük és használat után kidobunk sok mindent ? A varrás meg szerintem teljesen ki is ment a divatból. Előbb eldobják a zoknit, tán az inget is, sem hogy bestoppolnák a lyukat, vagy felvarrnák a gombját.
süti beállítások módosítása