Tegnap a könyvespolcomra néztem, és ott megláttam Koch Valéria, Időfa című gyerekvers kötetét. Tudom ám én, hogy nem felnőtteknek való egy gyerekvers kötet, mégis jó volt olvasgatni. Az alábbi kis versike ép a mostani Karácsony előtti időszakra való.

 
KOMOLY AJÁNDÉK
 
A születésnapomra
dominót kértem.
„Az nem komoly ajándék”
Mondták a szüleim,
és kazettás magnót vettek.
Az komoly ajándék.
Csak éppen játszani nem lehet vele.
 
El is gondolkoztam. Bizony a rokonoktól én is sok komoly ajándékot kaptam. Emlékszem, hogy kilencévesen egy nagy lapos csomagot kaptam a Keresztszüleimtől a karácsonyfa alá. Kíváncsian csomagoltam ki a papírból, aztán a kezemben ott ültem egy rozsdamentes hatszemélyes étkészlettel. Kérdőn néztem fel.
Keresztanyám, pedig ezt mondta: „Gondoltuk, jól jön majd, ha megnősül.”
Én meg hálásan megköszöntem.
Végül mégis jól jártam, mert a négyéves húgom meg a Micimackót kapta, így mégis volt mit olvasnom a Karácsonyi ünnepek alatt.

Szerző: MULTMENTO  2011.11.26. 01:38 4 komment

Címkék: könyv fém hellókarácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr843408193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futótűz 2011.11.26. 07:03:56

Bocs' de miért nem való felnőtteknek a gyermekverskötet ? Persze, választ nem várok ! - (Meglepett (?)amikor a kb. 6-7 hónapos gyereknek olvastam fel verseket a napokban...aztán némelyik még nekem is tetszett! )
Amúgy a téma az jó!- bár jelenleg még nem tudok felidézni olyan eseteket,mint a tied ! :-) - magamra értve.
** Viszont vettem a még meg sem született kisgyereknek "étkészletet" (állítólag gyermeknek valót...) - "elgondolkodtam," hogy kb. mennyi év után fog azzal enni!(?) (a nagy mérete miatt)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.11.26. 08:30:17

Jó kis téma lehetne – így az ünnephez közeledvén – az ajándék, az ajándékozás….Hogy néha milyen nehéz a másiknak kitalálni a gondolatát. Hogy ha esetleg tudod mit szeretne, milyen fájdalmas azt érezni, hogy megvenni viszont nem vagy képes…
A vers nagyon aranyos. Bármilyen komoly is a témája, elmosolyodik tőle elsőre az ember és csak azután kezd el gondolkodni.

szilvi.g 2011.11.26. 18:22:18

Mivel 4 éves voltam, nem emlékszem, hogy játszottam-e a bátyám rozsdamentes étkészletével, de elképzelhető :) Jószívű testvér volt, biztos, hogy odaadta :) A Micimackót viszont imádtam, igaz, hogy csak később :) Ronggyá is olvastuk, emlékszem, hogy szigetelőszalaggal ragasztottuk meg a gerincét...
süti beállítások módosítása