Amikor megláttam ezt a cipőtisztító kelléktároló dobozt a Vaterán rögtön az első képen látható modern köztéri szobor ugrott be Szkopjéből. Nem láttam személyesen még, csak az interneten találtam rá. Valami miatt mégis szeretem, és egyszer talán még meg is fogom látogatni. Forrás: http://www.szoborlap.hu/13920_cipotisztito_szkopje_skopje_elena_dukovski_2009.html

vatera_cipotiszt0.JPGA szobor elhelyezkedése: Szkopje (Skopje), Makedonija (centrum, Makedonia tér, sétáló utca) Alkotó: Elena Dukovski Felállítás éve: 2009

A doboz leírása nem túl hosszú: „Érdekesség ... Antik cipőpucoló doboz, fellelt képek szerinti állapotában, elől egy elem hiányzik, a csattal ellátott fa elem, felül ahová lépett a kuncsaft a cipőjével és egyben a fogantyúja is volt, ennél az elemnél egy csavar hiányzik, ami a fedélbe fogja! A 2 zsanér jó, alul lábai megvannak, fa doboz, Mérete: 27 x 17 cm 21,5 cm utóbbi a magasság a "rálépőke" nélkül mérve!”

vatera_cipotiszt.JPGvatera_cipotiszt2.JPGA kikiáltási ára csak 1 Ft-volt, így gondoltam meg nézem már, milyen áron fog elkelni ez a restaurálásra váró cipőpucoló doboz. Amikor még két hete először figyeltem az árverést, még csak 87Ft-on állt. Aztán az árverés utolsó napján szép lassan, de biztosan mentek felfelé az árak. Aznap aztán nem vártam meg az árverés végét, mert az egyre elhúzódott, hisz egy olyan árverés volt, ahol az árverés vége meghosszabbodik, ha a lejárat előtt 5 percen belül újabb licit érkezik. Csupa izgalom ez, annak is, aki venni akar, és annak is, aki eladni. Jelen esetünkben megérte a kuncsaftra várni, mert egészen jó áron 3410Ft-ért kelt el. Azt hiszem a cipőtisztító fiú annak idején örült volna, ha egy cipőtisztításért ennyit fizetnek.

Mindezt miért írtad le? – Kérdezhetitek.

Nem, nem én adtam el. Nem is én nyertem meg ezt a dobozt. Sőt nem is voltam a licitálók között. Egyszerűen azért kezdtem figyelni az árverését, mert nekem már egy éve meg van ennek a doboznak az ikertestvére. Egy kicsit jobb állapotban is vettem, bár még mindig nem sikerült befejeznem a restaurálását. Ha megleszek vele, majd részletesen írok róla. Most csak annyit előzetesen, hogy én az ikertestvérét a leütési ár nyolcadáért vettem. Az eladó így is nagyon örült.  1c26_1_big.jpg

Szerző: MULTMENTO  2012.11.07. 06:35 1 komment

Címkék: fa barkács bútor régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr714886007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.11.07. 07:55:18

"Ha a cipőm beszélni tudna,
hej, de nagy mesemondó volna!"
Úgy látszik nálad nem a cipő, hanem a cipőpucoló láda fog mesélni! :-)
Várom !
süti beállítások módosítása