A Szent István Bazilika mellet nagyon gyakran megyek el. Írtam itt róla, hogy Zsolnay pirogránit oszlopfők díszítik. Általában balról szoktam megkerülni, mert akkor a Hecht Jónás egykori üzletének Zsolnay pirogránit díszeit látom. Legutóbb jobbról kerültem, és feltűnt, hogy ott egy nekem új emléktábla van elhelyezve.  Évekig jártam matematika különórákat adni a Kresz Géza utcába. Akkor nem tudtam, hogy kiről nevezték el az utcát, most harminc évvel később ez is kiderült számomra. Én megörültem ennek az új ismeretnek, és rögtön le is fényképeztem.

kresz_geza4.JPG„A Budapesti Önkéntes Mentő Egyesület (BÖME) 1887-ben, dr. Kresz Géza vezetésével kezdte meg működését, és a nap vagy éj bármely órájában bárkinek minden díj nélkül nyújtott segítséget. Európában másodikként szervezték meg a mentőszolgálatot. A BÖME első lófogatú mentőkocsija 1887 május 10-én indult el a budapesti Lipót bazár elől. Ennek mintájára más városokban is megszervezték az önkéntes társadalmi mentőegyesületeket. Ezek összefogó szervezeteként alakult meg 1926-ban a Első orvosigazgatója Paulikovics Elemér lett. Az első központi mentőállomás (a Mentőpalota) Quittner Zsigmond kiviteli tervei alapján és irányításával 1890-ben épült meg a Markó utcában.[4] Az első nem ló vontatta, hanem akkumulátorról hajtott mentőkocsi 1902-ben állt szolgálatba.”Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Ment%C5%91szolg%C3%A1lat

kresz_geza1.JPG

kresz_geza2.JPG

kresz_geza3.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.08.19. 07:30 3 komment

Címkék: épület emléktábla szakrália

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr115466313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.08.19. 08:18:57

Jó szemed van, ha egy ilyen óriási téren felfedezted ezt a kis táblát. A név nekem sem volt idegen, de sosem hallottam mi fűződik a nevéhez. Köszönöm az információt.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.20. 17:05:50

Azt gondolná az ember hogy a közúti közlekedés szabályozásában szerzett feledhetetlen érdemeket :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.20. 17:09:51

Az is érdekes hogy az 1800 évek végére Európában sok mindenben vezető helyet töltöttünk be. Pl. ez, vagy a földalatti.
Pedig akkor is csak 40 év telt el a háború óta.
süti beállítások módosítása